Los bericht bekijken
Oud 25 november 2006, 22:37   #330
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samrah Bekijk bericht
Cargustaaf: inderdaad je grootmoeder trouwde dus op 18 jaar zeg je hé ongeveer??
Wel Mohammed vzmh leefde in het jaar 600 na christus dus als ze 60 jaar geleden al rond 18 jaar trouwden, hoe zou het dan nog eens 1000 zijn vroeger geweest zijn???????????????????????????????
en hoelang zijt ge naar school moeten gaan om zulke belachelijke redeneringen te trekken?Het is niet omdat mijn grootmoeder op haar 20ste trouwde, dat mijn voorouders alsmaar jonger begonnen zijn, naargelang men in de tijd teruggaat?!Persoonlijk heb ik mijn stamboom opgezocht tot in de jaren 1700, tot daar geraakt ge gemakkelijk, en alle trouwers deden dat rond die leeftijd(=20), op een paar uitzonderingen na, die maar juist 18 waren, wegens reeds aangehaalde redens.Op 13-jarige leeftijd woonden die meisjes bij hun ouders, en was er geen sprake van seks noch trouwen.Ik vermoed trouwens dat ge in die tijd flink wat slagen op je bek zou geriskeerd hebben, moest je als 50-jarige aan een huisvader gaan voorstellen waart of ge met zijn 13 jarig dochterke mocht trouwen...En terecht!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden