Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya
Wie zijn 'ze'? Of ben je gewoon aan het veralgemenen?
|
Je weet heel goed over wie ik het heb. De Samrahs die zich de laatste jaren geroepen voelen de radicale toer op te gaan en als ingepakte textielbalen hun onderworpenheid en apartheidsdenken publiek te demonstreren (en te provoceren), terwijl hun moeders (heel veel toch) al lang hun hoofddoek afgegooid hadden. De seutenkuddes die zich ineens geroepen voelen de culturele/religieuze identiteit van hun overgrootmoeders hier zo opvallend mogelijk te demonstreren, terwijl zij hier opgegroeid zijn, zich wel degelijk bewust zijn van de geseculariseerde aard van Europa, zich wel degelijk bewust zijn van het feit dat de Europeaan 'de souche' het behoud van die geseculariseerde aard zeer op prijs stelt, maar toch niets liever doen dan daar absoluut geen respect voor op te brengen. De Samrahs die Westerse principes gaan misbruiken om gebruiken uit een ver en uitheems verleden hier op te dringen terwijl in hun islamitische godsdienst/ideologie die vrijheden niet eens bestaan. De Samrahs die hier een parallele gemeenschap inplanten, door hun autosegregatie op religieuze gronden, om vervolgens te schreien en te jammeren dat ze d'r niet behoren en geen job vinden. Met die hypocrisie kan ik niet om.
Citaat:
En wat is de Belgische, Vlaamse, Westerse cultuur?
|
Ach, de klassieke tegenvraag van de perfecte dhimmie.
Als je het niet weet Layla, ga dan eens een maand of 3 in een islamitisch land wonen. daarna zal je zo geen idiote vraag meer stellen.
Citaat:
Welke Belgen moeten ze juist als voorbeeld nemen? Kijk es om je heen, leven wij allemaal gelijk mss? Er zijn nogthans genoeg Belgen waar ik niet mee vergeleken wil worden, 'soep en soort' zoals ze zeggen. Vind jij dat wij allen dan zoveel beter zijn dan zij?
|
Heb ik dat dan ergens gezegd? Nee toch. Je vergist je van doelwit : zij zeggen dat. Ze hebben zelfs speciale terminologie om hun ubermench-zijn en de onderclassificaties te verwoorden. Kaffirs - dhimmies - moslims.
Citaat:
Die mannen die hier met 4 vrouwen getrouwd zijn, waar wonen die? Ik dacht dat dat hier bij wet verboden was?
|
Eén in België, en de rest in het 'moederland'.
Citaat:
Als een vrouw hier thuisblijft om de kids op te voeden heet ze 'huisvrouw' doet een moslima dat dan is ze een 'huissloof' Waarom?
|
Bij de eerste is dat hoogst waarschijnlijk een individuele keuze bij de tweede is het haar religieuze plicht.
Citaat:
Mensen die geen contact hebben met moslims die krijgen hier een beeld van een sloor die doodongelukkig moet zijn en geen eigen mening of leven mag hebben... stuur ik je es de beelden uit Syrië door die ik hier op mijn pc heb? In september gemaakt tijdens een familiebezoek... ik versta geen jota van wat ze zeggen maar dat ziet er ginder verdomd gezellig uit, kan niet wachten om volgend jaar zelf met mijn schoonfamilie kennis te maken.
En dan nog, die onderdrukte rol die alle moslima's zouden moeten aannemen in hun gezin. Ik merk daar niks van in de moslimgezinnen die ik ken. Bij sommigen draagt de man de broek, bij anderen de vrouw, net zoals bij ons... hebben in jouw omgeving alle partners een evenwaardige rol in het gezin? In de mijne niet...
|
Wie zegt dat ik geen contact heb met moslims? T'is net omdat ik er ken en omdat ik van rdelijk kortbij toekijk op de evolutie in een van de benauwste moslimenclaves in dit landje (Molenbeek), dat ik weet wat er gebeurt.
Waarom jij hier jouw Syrische schoonfamilie erbij sleurt is me een raadsel. Dit gaat hier over integratieonwilligen in een Westers land.
Citaat:
Mijne sjoe moet wel achterlijk zijn als ik het hier lees, hij zou een huissloof kunnen krijgen maar hij kiest voor een Belgische en dan nog geen echt gemakkelijke als ik dat zo van mezelf mag zeggen... begrijpen wie begrijpen kan...
|
Hij verkiest om niet naast een seutige katoenbaal te lopen boven de gemakken van een dienstmeid.