Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji
Ik ben zo een "sadist" geweest in de tijd toen ik nog op "de sectie" stond ,dat wanneer ik nu op een markt of op straat een exgedetineerde tegen het lijf loop ,ze me vriendelijk goedendag zeggen en me zelfs uitnodigen om met hen een pint te gaan drinken........waar ik dan niet kan op ingaan daar zo iets wordt verboden in het regelement van het bestuur der strafinrichtingen.
En aan beste vriend mambo die denkt dat "cipiers" niets moeten doen en op "sloefen " komen werken het volgende.
Ik heb zelf jaren in de Mechelse gevangenis gewerkt, er bestaat een soort van systeem dat u om de 9 weken een werkweek van 8 dagen had(indien er géén zieken waren ,anders nog meer).
Dit zijn werkdagen die zeer onregelmatig zijn maandag bv van 14:00 uur tot 22:00 uur ,Dindag 6:00 uur tot 14:00 uur Woensdag 8:00 tot 16:30 uur enz om dan in het weekend te eindigen Zaterdag de "late" Zondag de "vroege + de NACHT"
Om een dagje verlof te krijgen dien je hem minstens DRIE weken op voorhand aan te vragen.
Doch indien een dag voor uw gevraagde verlof iemand ziek werd ,kon je uw dagje verlof vergeten!!
Er zijn collega's die nog verlof dienen te nemen van 2004.........
Ook heb ik dagen gekent dat ik op de sektie zelfs géén tijd had om mijn middagmaal te nuttigen.
Waarom denk je dat er steeds een personeelsgebrek is bij ons ,omdat wij er veel zien beginnen met het idee dat ze niets moeten doen.
Maar achteraf pas echt inzien wat "cipier" zijn echt is , de brutale taal van de gedetineerden ,de scheldtirades ondergaan ja zelfs doodsbedreigingen tegenover u en uw familie moeten ondergaan omdat je de heren niet hun goesting kan en mag geven!!
Ik kan u maar één ding zeggen mijn beste mambo en co ,ik heb nu gelukkig een andere funktie ,maar beklaag mijn collega's die op de sektie staan.
En zou voor géén geld terug in de gevangenis willen gaan werken ,zo goed is het daar .
Ik verdien nu iets minder dan de mensen die in de gevangenis staan,maar ze mogen het van mij gerust hebben .
Na 9 jaar dienst moest ik echt uit die gevangenissleur zien te geraken ,heb geluk gehad dat ik een andere funktie heb kunnen bekomen ,anders had ik mn 9jaar dienst aan de staat laten vallen en terug in de privé gaan werken!
U onderschat echt het dagelijks werk van "de cipier" en vindt het nodig deze mensen te beschimpen en te bespotten ,dit is laag zéér laag!!
|
Tja ach ik beklaag u. Denk eens aan al die mensen die daar dan 24/7 zaten echter.
En wie goed doet, zal goed ontmoeten zo ook in de gevangenis.
Wie slecht doet, zal de rekening ooit ergens krijgen.
Toch normaal?
9 goede cipiers die geen last hebben 1 die wel last krijgt. Het kan er soms al eens liggen bv aan de loei die ze geven op de emmer die ze s'morgens in de cel zetten. Ge weet wel, dat die zo over het bed vliegt met water en al er in.
Mensen kunnen daar niet zo mee lachen altijd. Achteraf denken ze dan al eens...als ik hem nu eens een loei geef!