Los bericht bekijken
Oud 26 november 2006, 13:33   #7
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Hoi,

ik overweeg om op een jobaanbieding in de VS in te gaan. (Het is een onbepaald open offer, i.e. ik hoef niet onmiddelijk te beslissen). De job is in de buurt van Boston.

Nu an sich heb ik wel een hoop vragen en ik hoop dat jullie mij op sommige vragen kunnen antwoorden (of refereren naar degelijke sites).

1. Wat moet ik praktisch in orde brengen om naar de VS te gaan?

2. Wat zijn de gevolgen voor mij in België? I.e. wat gebeurt er met mijn opgebouwde pensioenrechten? Moet ik nog belastingen betalen in belgië als ik er nog een huis heb? Stel dat ik niet meer terug kom? Stel dat ik wel terugkom wat gebeurt er dan met mijn rechten in de VS of heb ik er daar sowieso geen?

3. Wat is een salaris van 115.000 $/ Jaar waard in de VS? I.e. hoeveel belastingen gaan daarvan af? Hoe moet ik de levenskost daar inschatten? Welke extra kosten ga ik moeten maken? (privé-verzekeringen e.d.)

4. Hoe bevalt jullie het leven daar (als er toevallig iemand in de buurt van Boston woont)? Hoe is het klimaat daar?

Alle andere praktische opmerkingen zijn natuurlijk ook welkom.

Alvast bedankt!
Als je zo vrij mogelijk wilt wonen en leven;

New Hampshire Freestate Project (VS)

Citaat:
The Free State Project is a nonprofit corporation with a single, very narrow mission: to encourage 20,000 libertarians and liberty-minded individuals to move to New Hampshire, so that they might then exert some measure of influence in reducing the role of government and increasing the sphere of civil society.
http://freestateproject.org/

101-Reasons to Move to NH

Heftruck is offline   Met citaat antwoorden