Los bericht bekijken
Oud 14 oktober 2003, 21:17   #15
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Trek het u niet aan Knuppel, zolang ge - voor de rest - maar gelukkig zijt zeker
Nu was dat niet echt het stukje tekst waar ik op zinnespeelde, ik dacht namelijk eender aan het volgende: "Als voorbeeld vermeldde hij een techniek die met recht en rede de tyrannie van de politieke minderheid mag geheten worden:'trading' van minderheden. Een minderheid (15%) propageert een item: 35% tekort. Een andere minderheid (35%) wenst een ander minderheidstandpunt door te drukken: 15% tekort. Iedereen snapt direct dat door het lenen van mekaars stemmen een fameus loopje genomen wordt met wat de burgermeerderheid echt wenst.

Zelfs wanneer De Croo, Verhofstadt en de voltallige VLD-fractie achter dit standpunt zou staan en er daadwerkelijk iets zou aan wensen te veranderen, dan is het zeer de vraag of ze hier ooit zouden in kunnen slagen. Om zoiets te bekomen dient er namelijk een meerderheid gevormd te worden en zou er opnieuw op een ander vlak een toegeving dienen te gebeuren en bovendien is het nog maar de vraag of er in een andere partij zelfs maar enigszins mensen te vinden zouden zijn die hier ook wel een grond van waarheid inzien.
__________________________________________________ __________

Dju toch!

Waarom ben ik ook altijd zo positief wat politici betreft 8)
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden