Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama
Jammer voor hen, maar dat is niet de bedoeling van een oppositie. Jammer maar helaas voor sommigen..
|
En welke functie hebben de leden van de oppositie van u? Ik zou het in elk geval meer appreciëren wanneer zij constructief mee zouden werken aan een beter bestuur en beleid ten goede van de bevolking in plaats van dat zij halve waarheden - en erger - rondstrooien om hun politieke tegenstanders in een kwaad daglicht te stellen. Hetzelfde geldt trouwens voor leden van de meerderheid.
|
Dat doen zij effectief door het beleid op onvolkomenheden en - god beware me, nu zeg ik iets ergs - miskleunen te wijzen. En uiteraard door de kiezer hierover te informeren.
Voor zij die het nog steeds niet snappen : de taak van een oppositie is toezicht houden op de werking van de meerderheid. Constructief meewerken met het beleid gebeurt hier dus via een omweg. Wat goed is, zal de goedkeuring van de oppositie wegdragen. Wat niet deugt, zal door de oppositie aan de kaak gesteld worden.
Anders gezegd : het is NIET de taak van de oppositie om mee het beleid uit te stippelen. Daarvoor dient de meerderheid, remember ? Wanneer de meerderheid daar echter niks van bakt, d�*n komt het belang van een degelijke oppositie aan de orde.
|
Was rustig deze topic aan het lezen en wou die eerst uitlezen maar hier wil ik toch al effe op reageren.
Het is inderdaad de taak van de oppositie om alles wat mee in het oog te houden, kritiek te geven op fouten en misbruiken aan te klagen. Het staat hen bovendien vrij om te beweren dat ze alles beter zouden doen en alle problemen zouden oplossen.
Dat neemt niet weg dat ze goede maatregelen kunnen steunen of dat ze kunnen toegeven dat een of ander probleem niet simpel op te lossen is. Hierin verschilt het blok wel van andere oppositiepartijen. Niet dat ik elke week hun webstek nalees of dat ik elk foldertje uitpluis maar ik kan niet herrineren dat ze ooit op positieve wijze hebben meegewerkt. Enkel en alleen alles afbreken, de wereldwijde economische teruggang bestaat niet, dat in België de werkeloosheid toeneemt is enkel en alleen de schuld van paars, paars groenen en het feit dat vlaanderen niet zelfstandig is. Met een simpele zaak als de huurprijs die een schepen betaald en blijkbaar weinig van doen heeft met de bestuurlijke kwaliteiten van de persoon in kwestie trachten ze het bestuur te kelderen. Het zijn politieker en dienen oppositie te voeren tegen het beleid. Ze moeten aanklagen dat het niet mogelijk zou mogen zijn dat iemand die veel verdiend goedkoop kan huren. Niet een persoon eruit pikken, ook al is dat toevallig een schepen.
|
Hier moet ik U wel gelijk geven. Maar vergeet u dan de dioxine kwestie. of is dat te ver gerepen?
Elke opositiepartij heeft het recht, en de plicht GELIJK welke wantoestand aan te klagen.
Het is aan de kiezer om te beslissen of het meeteld in zijn mening.
De opossitie kontroleerd het beleid. Wanneer een meerderheidsvoorstel goed is zal het Blok het zeker niet afkeuren. Maar hoe kunt U weten wat het Blok goedkeurt. Er komen enkel negative zaken van het blok in de media. En daar vellen jullie het oordeel op.
Het BLOK keurt alles af.
Neen het Blok keurt alleen af waar ze niet mee akkoord kunnen gaan. Hetgeen goed is
"voor de mensen" , zullen ze heus niet afkeuren hoor.
Of denkt U dat ze
"euthanasie" willen plegen?