Los bericht bekijken
Oud 26 november 2006, 22:45   #1
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard vlaamse beweging, sociale beweging...

of liberale?

Op de meeting in Wieze zag ik vandaag notoire ultrakapitalisten rondlopen, zoals Van Gaever en Coveliers en consoorten. Overal in de wereld zouden zichzelf respecterende volksnationalistische bewegingen zo'n types aan de deur zetten omdat zij goed beseffen dat deze types de natie liever uitverkopen aan het mondiaal grootkapitaal. Maar niet in Vlaanderen, hier zijn die in wezen anti-vlaamse figuren momenteel de grote baas in de (rechterzijde van) de Vlaamse beweging. Niet moeilijk dat die beweging geen massabeweging is, de doorsnee volkswagenarbeider zal vandaag de dag geen enkele behoefte hebben om wat de vlaamse leeuw te komen zingen aan de zijde van de vriendjes van de multinationals.

In het filmpje over vijftig jaar vvb zag ik op een bepaald moment een betoging met een spandoek 'staking!'. Uiteraard in zwart wit, want het is al van zo lang geleden dat de vlaamse beweging nog echt een volksbeweging was. Vandaag de dag is de (leiding van de) vlaamse beweging ultraliberaal, dus tégen stakingen, tégen de vakbonden, tégen de sociale welvaartstaat, tégen de georganiseerde arbeidersbeweging. EN DAN MAAR ZAGEN DAT DE VAKBONDEN BELGICISTISCH ZIJN. Ik kan die syndicalisten geen ongelijk geven: ik voel er ook niks voor om de vlaamse leeuw te staan zingen naast een of andere klootzak die mijn stakingsrecht wil inperken en mijn enige wapen, de zelforganisatie van de werknemers, wil muilkorven.

zolang die neoliberale klootzakken die mijn vlaanderen willen uitverkopen aan de multinationals blijven rondspoken in de Vlaamse beweging zal die beweging geen massabeweging meer kunnen worden.

En ik vraag me echt af hoeveel van die mensen die daar vandaag zaten er volgende week ook bij zullen zijn om steun te betuigen aan 't werkvolk.

Volk word staat, word neokoloniaal wingewest...
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden