Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
@ kaffer:
Ik wil gerust een poging doen om mee te volgen in je scheppingstheorie, maar ik loop onmiddellijk vast als ik eventjes Genesis doorblader :
Ge hebt daar al die scheppingsdagen: de lucht, het water, de bomen, de planten de dieren en dan uiteindelijk op de laatste dag: de kers op de taart, nl. de schepping van de mens.
En waar zitten de Dinosauriers? Werden die op dezelfde dag geschapen als de andere dieren? Laten we zeggen op donderdag?
Als op vrijdag dan de mens werd geschapen, wanneer werd de Neanderthaler dan gemaakt? Donderdagavond? of vrijdagmorgen? En liepen de dino's dan nog lustig rond?
Bovendien: we weten dat Adam werd geschapen en dat god dan al zijn rib nodig had om Eva nog te kunnen scheppen. Hebben alle mannen dan een rib te kort? of was dat enkel Adam? En bovendien hoe zit dat met die stamboom: ze hadden twee zonen Kain en Abel, en ineens hebben die zonen een hele stam? Was er ook geen derde zoon: Seth? met welke vrouwen hebben Kain en Abel dan kinderen gemaakt? Toch geen incest met hun eigen moeder?
Kortom, allemaal vragen waar jij vast een antwoord op weet, ik vind er alvast geen.
|
De Bijbel zegt : voor God zijn één dag als duizend jaren , het tijdsbegrip is dus relatief .
De Bijbel zegt ook : vroeger liepen er reuzen rond op aarde .
Misschien toch maar eens de Bijbel volledig lezen ?