Los bericht bekijken
Oud 15 oktober 2003, 12:34   #1
A
Gouverneur

Standaard

Wanneer men wil "discussieren" over de "verschillen" tussen Vlaanderen en Walonnië , dan komen veel mensen af met een argument zoals <De economische situatie en de arbeidsmarkt en andere economische factoren tussen de twee gewesten verschillen zozeer dat het beter is dat ze zelf over alles kunnen beslissen . > (o. a. te lezen in de topic : Liberaal Appel is een anti-Belgische partij . )

Bon , ieder zijn mening en zijn idee maar dit soort uitlatingen roept toch wel wat vragen op .

bv. Wanneer het al er op economisch (hierboven aangehaalde punten , ik spreek nog niet over vb inkomens of dergelijke) vlak binnen België zoveel verschillen zijn tussen de twee gewesten , dat men ze beter alles zelf zou laten beslissen , WELKE VERSCHILLEN MOETEN ER DAN NIET ZIJN TUSSEN ; vb ; PORTUGAL EN POLEN , DIE BINNEN DE KORTSTE KEREN SAMEN MOETEN LEVEN EN WERKEN IN EEN VERENIGD EUROPA , IN [size=6]EEN EENGEMAAKTE EUROPESE ECONOMISCHE RUIMTE [/size]( want dat is men aan het creeren , sinds de oprichting van de EGKS , in de vorige eeuw ) [ dit geldt trouwens niet allene voor Europa maar ook voor andere gedeelten ; vb de NOORD AMERIKAANSE VRIJHANDELSZONE , waarin Mexico , Canada en de VSA samenwerken , ondanks het feit dat de Canadese en de Mexicaanse economie/economische situatie/ingesteldheid , ook verschillen ]

Hoe zal men kunnen samenleven met die landen , die zowiezo dan ook wel op economisch vlak van ons zullen verschillen ?

uitvergroot wil dit zeggen dat :

België uiteendrijven door te zeggen dat Vlamingen en Walen niet samen kunnen leven gelijk staat met PLEITEN TEGEN EUROPA . En dat terwijl zovelen van die separatisten en confederalisten ZEGGEN ERG VOOR EUROPA TE ZIJN ;

EEN TOTALE PARADOX DUS .

... Rare jongens , die separatisten ...

[size=2]WAARMEE IK ME NIET EENS HEB UITGESPROKEN HEB OVER HET FEIT OF ER NU DAADWERKELIJK VERSCHILLEN ZIJN .[/size]

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden