juist soma, maar dat is een staatsgemonopoliseerde, opgelegde drug waar je niet an MAG ontsnappen! dat is dus contradictorisch aan wat drugs eigenlijk behoren te zijn ! (genotmiddelen die op vrij initiatief worden geconsumeer den niet misbruikt!)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeanblanquart
wel, 1984 heb ik al in de jaren zeventig gelezen (ben er ondertussen veertig) en d�*yt kan dus inderdaad niet.. Maar in 1984 worden geen drugs gebruikt, maar drugMISBRUIK OPGELEGD , wat heel iets anders is....
yep!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeanblanquart
Overigens ben ik geen 'prodrug'persoon maar iemand die graag een menselijke samenleving zou zien ontwikkelen, democratisch en waar iedereen gelukkig zou zijn (utopisch inderdaad maar je kan ernaar streven). Druggebruik is niet incompatibel daarmee! Misdaden wel!
|
Jean, ik geloof wel dat je het goed bedoeld! Maar ik raad je de lectuur van "Brave New World" aan van Aldous Huxley. daar staat een maatschappij in die grotendeels voldoet aan jouw beschrijving hierboven! 
|
|
wel als ik mij goed herinner gaat het in brave new world over vrij gebruik van een drug (soma denk ik), dat gratis wordt rondgedeeld! Er is nu een pocket versie van beschikbaar dat ong 10 euro kost!
|