Los bericht bekijken
Oud 28 november 2006, 01:16   #613
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Het Vlaams Blok is ontstaan uit 2 splinterpartijen van de toenmalige VU. Deze 2 partijen vormden eerst een kartellijst. De naam die zij gebruikte was een naam van de vooroorlogse kartellist het "Vlaamsche Nationaal Blok".
Vraag is nu: waarom deden ze dit? Het antwoord komst ras:
Citaat:
Aangezien het Vlaamsche Nationaal Blok een vooroorlogse kartel was heeft dit niet met de Nazi's op zich te maken. Bovendien waren VNV en Verdinaso partijen die gebaseerd waren op het Facisme en pas met het begin van de oorlog richting Nazisme gingen.
De verklaring is dus: het Vlaams Blok koos niet de naam omdat het nazi was: maar omdat het fascistisch was!!!!
Hoe stom kon ik toch zijn van dit subtiele verschil niet te zien.
EN jij weet natuurlijk toevallig ook niet dat ze toevallig gesubsidieerd werden door de nazi's ? En je vergeet te zeggen dat de nazi's al actief waren voor het Vlaamsch Blok?
En dat er na de oorlog nog eens een Vlaams Blok is opgericht: deze keer door rabiate colabo's en ex-nazi's?
Allemaal puuuur toeval en onverdacht.
Maar toch fascistisch...
JAJA.

Citaat:
Dus u conclusie dat Vlaams Blok een een nazistische partij is, is gewoon onzin.
Na zo'n "verdediging" twijfelt niemand meer: wij zijn nu overtuigd!
Waarvoor mijn oprechte dank

Citaat:
Hiermee kan ik dan ook een link leggen met Spirit. Aangezien Vlaams Blok is ontstaan uit de VU, zou dan ook impliceren dat de VU nazistisch was.
Jaja: nadat je zelf toegeeft dat het is geïnspireerd op een vooroorlogse fascistische partij (volgen jou niet nazistisch omdat deze voor de oorlog is opgericht ) ga je ze nu zien als een afleggertje van de VU.
De vraag blijft natuurlijk: welk soort afleggertje: en waarom het dan de naam van een fascistische partij koos?
Weerom wild om je heen trappen, en niet verklaren waarom die naam is geînspireerd door een partij die door nazi-duitsland werd gesteund...

Waarom noemde men zich dan niet "nieuwe volksunie", of ... Vlaams belang?

Laatst gewijzigd door ericferemans : 28 november 2006 om 01:18.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden