Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya
Oww maar om als 'anders' behandeld te worden hoeven ze geen hoofddoek te dragen hoor... dat gebeurd zo ook wel. Ik had als kind geen uiterlijke kenmerken als Jehova's Getuige en toch werd ik dagelijks gepest op de lagere school door de 'verdraagzame christenen'.
.
|
Ik denk niet dat persoonlijke lagere schooltrauma's hier erg relevant zijn. Voor zover ik me herinner had elke klas gedurende mijn schoolgaande jeugd wel zijn pestkoppen en zijn slachtoffers. Kinderen kunnen verschrikkelijk gemeen zijn en alles wat dan enigszins buiten de norm valt of zich zwak toont (liefst beide) is dan een potentieel doelwit.
In mijn middelbaar zat er 1 marokkaan en die werd niet gepest, net zomin als die ene neger of 2 koreanen die er waren. De jongen die het meest gepest werd werd gepest omdat hij mentaal zwak was en omdat hij besneden was (was geen jood, wel besneden). Om die 2 domme redenen heeft die dus jaaaren afgezien.
Ik heb het echter over volwassen mensen, niet over kinderen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya
Wil je nu zeggen dat wanneer alle moslima's hun hoofddoek af laten zij
opeens aanvaard zijn? Ze niet meer als 'anders' behandeld gaan worden? Grappig.
|
Zoals Circe al zei:
Hoe ga ik zonder die hoofddoek nog weten dat het een moslima is? Tenzij ze me nadat ik haar aanspreek al onmiddelijk iets beantwoord in de trend van 'vuile ongelovige', 'ik ben al beloofd aan mijn kozijn uit het rif-rif gebergte' en met bloedwraak begint te dreigen of zo natuurlijk