Discussie: Jachtwet deugt niet
Los bericht bekijken
Oud 28 november 2006, 08:52   #86
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Dus je bevestigd dat er eerst semi-gekweekte dieren losgelaten worden om ze vervolgens af te schieten als tamme kippen? Of dat nu fazanten in een bosrand is of patrijzen in hoog gras, doet er mij even niet toe, het gaat mij om het principe.
Neen! Want het schijnt dat dat een misdrijf is in ons vlaanderen-land ; dus doet men dat ook niet he...
Tamme kippen afschieten waarom zou je dat nu doen; dan heb geen eieren meer...
UW principe meneer steunt op een hoop (met uw eigen woorden) groene achterbaksheid! Was uw peper steak gisteren lekker? En hoe was uw foie gras met kerstmis vorig jaar?

Citaat:
Dus volgens u was de vos twee eeuwen terug geen inheems dier? Hmm...u bent 'jager' of hebt u last van een slecht collectief langetermijngeheugen? Weet u ook hoe het komt dat het de vos was verdwenen in onze streken? Niet door hondsdolheid hoor...
hondsdolheid of niet u vergeet uw eigen ** ; afblijven is de boodschap of is dat enkel van toepassing voor enkele zaken?
Gaan we gaan ontkennen dat de groene vingers bij ons een paar vossen zijn komen lossen die er niet hadden moeten zijn?(net zoasl in Australië trouwens) En die nu onze contrijen overweldigen?
U weet toch dat de vos geen natuurlijke vijand meer heeft? dus **...
Ook de wolf heeft hier nog geleefd zie ik hem hier nog?

Citaat:
Dus u denkt dat het natuurlijk evenwicht, zelfs in een klein areaal aan natuurgebied als dat in Vlaanderen het niet kan redden zonder de ingreep van deze 'natuurvrienden'. Die ook wel eens duivenkarrousels durven gebruiken om duiven te misleiden. Van een 'eerlijk' gevecht tussen mens en dier gesproken. Ben je nu niet hypocriet om te durven stellen dat het oogmerk van jagers die vossen neerleggen en roofvogels vergiftigen dit doen om 'het natuurlijk evenwicht te herstellen'? Het natuurlijk evenwicht herstelt zichzelf heus zo ook wel hoor.** Van ecologie heb jij anders ook niet veel kaas gegeten. Durf je niet te erkennen dat de reden waarom ze het niet hebben op deze natuurlijke predatoren in feite is omdat ze ze zien als concurrenten in de jacht op klein wild?
Toch raar he hoe naïef die groenen op sommige gebieden kunnen zijn...
In vlaanderen vb (want verder zelf tot in Africa zijn jagers actief bezig met natuurbehoud) is inderdaad het natuurlijk evenwicht onmogelijk zonder enige hulp.
De vos heeft geen natuurlijke vijand meer ook de kraai kan vrij zijn teritorium vergroten. Daarintegen een fesant en een haas zijn dieren die zonder hulp gaan uitsterven. Als u dit allemaal negeert spijt het mij u te moeten vertellen dat u wat meer naar buiten moet...

Citaat:
En wat het verschil is tussen 'jagers' en 'stropers', wel dat is mij ook niet altijd even duidelijk, hoe zou dat komen zeg...
Ik dacht het wel daarom zocht ik dat even op voor u:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jacht_%28activiteit%29
De jacht is het opjagen en uiteindelijk proberen te doden van wilde dieren, vanuit een behoefte aan voedsel, ter bestrijding van schade of overlast, als sport of alsnatuurbeheersmaatregel.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Braconnage
Le braconnage désigne la chasse ou la pêche illégale.
Les raisons de l'illégalité peuvent être diverses :
  • la chasse ou la pêche a lieu en dehors des périodes qui lui sont réservées ;
  • les animaux se trouvent sur un domaine privé ;
  • les moyens utilisés ne sont pas autorisés ;
  • l'espèce chassée ou pêchée est protégée.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden