Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus24
Welja, daar begint het liedje weer van voor afaan: Het zijn 'stropers' op het ogenblik dat ze in de richting van mijn huis schieten. Maar wanneer ik de politie erbij haal zijn het opeens weer 'jagers' en ben ik de groene geitewollesok die maar moet tollerant zijn en te dom ben om te beseffen wat een jager er allemaal moet voor over hebben om de natuur te beheren.
|
rare politie dan???
klaag uw buurman cowboy es aan; je gaat niet schoon overkomen maar als je echt iets hebt om een zaak te maken (gaten in uw ramen, lood ballekes in de goot,...) dan heb je gelijk.
Citaat:
Ik kan ook alleen maar beamen wat manta hierboven zegt: vorig jaar keek in nog recht in de loop van een snotneus met een jachtvergunning omdat er iets ritselde in MIJN haag. Gelukkig kon één van de ouderlingen net op tijd ingrijpen  ... ik hoor het u ook al zeggen: "er is toch niks gebeurd, wat is het probleem ?"
|
Hehe ja en ik heb horen zeggen dat... en dat...
Citaat:
Awel, al de wetten, boekskes, wikipedias, statistieken, scheldpartijen en wat nog allemaal, kunnen mij geen veilig gevoel geven als ik op zondag het stukje natuur rond mijn huis aant beheren ben.(met een snoeischaar  )
Geen veilig gevoel en aangenaam vertoeven is het OP ZEKER niet, iets wat je aan een jager met geen mogelijkheden kan duidelijk maken 
|
Vertel mij niet wat de gevaren zijn van jacht ik heb ze zeer dicht leren kennen...
Maar jacht is een gebeuren dat altijd was en altijd zal zijn; er is daar niks verkeerds aan. Het veiligheidsgevoel dat u niet heeft is omdat u anderen niet vertrouwt; niet iedereen met een geweer is iemand die in een far-west film hoort. Daarbij komen nog wetten die ervoor zorgen dat je zeker niks kan gebeuren en dan bent u daar nog tegen.
Citaat:
Owh ja, wanneer gaat de st-hubertus vereniging werk maken om het roofvogel bestand weer op peil te trekken ? Zoals je weet zijn er de laatste tijd nogal wat vergiftigd door 'stropers'. 
|
Als de st-hubertus zegt dat er teveel/teweinig van die dieren zijn dan hebben ze daar vaak hun werk van gemaakt en hebben ze ook gelijk dit wil ik net zeggen...
Maar u bekijkt het zo eenzijdig

; ratten worden vergiftigd door iedereen, roofvogels worden vergiftigt of uit de lucht geschoten door kiekenboeren, duivenmelkers en zelf veehouders, hazen en konijnen worden gestropt door boomkwekers,... en toch zit u te mokken op de ene groepering die dit probeert tegen te gaan...