Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus24
-je zegt het zelf, enige vorm van kritiek aan het adres van de jagers en je wordt metteen in de 'groene' hoek geduwd. En deze 2 moeten mekaar gewoon dwars liggen (het gaat nochtans over dezelfde natuur waar ze het over hebben)
|
De groenen liggen al heel lang iedereen die ze kunnen dwars (nl. Jagers, vissers, landbouwers en veehouders) waarom? Een vraag voor velen een weet voor alleen hen... Hun beslissingen zijn vaak heel inconsistent en op lange termijn onhoudbaar (volgens mij te wijten aan velen hun incompetentie). Laat je de groenen aan de macht dan is morgen iedereen vegatarisch in België en mag je je auto gaan afgeven etc.
Citaat:
De doorsnee jager hier is kapitaal krachtiger dan mijzelf en kan (of is) zich een dure advocaat permiteren.
|
Bewijs is bewijs dure advocaat of niet...Als het bewijs goed en correct is zal je zelf dan aan een beetje "herverdeling van de rijkdom doen..."
Neen, inderdaad jacht is een dure bezigheid geworden (*).
Citaat:
(ik zeg nog niks over lange armen )
|
U heeft wel een hoop vooroordelen...
Citaat:
Video of fotomateriaal heeft een bewijslast NUL.
|
Ja? Bent u daar zeker van? (iemand jurist op deze draad die ons kan helpen?)
Citaat:
De (niet jagende)buren hier hebben veel lawaai, maar als het er op aankomt durven ze niks zeggen.
|
Oej, dus misschien toch niet zo erg? Of hebben deze buren een soort oppermacht die hen tegenhoud?
Citaat:
Als de politie komt patrouilleren of 'vaststellen' kent elke jager opeens alle wetgevingen en worden ze spontaan toegepast.
|
Ze kennen dus de wetgeving dus bij overtreding kan worden opgetreden!
Als ze ze kennen houden ze zich daar ook aan hoor volgens mij; de straffen zijn namelijk niet zo licht!
Citaat:
Stel, hypothetisch gesproken ,dat de rechter mij gelijkgeeft adhv die loodkorrels in mijn dakgoot, welke van die tientallen jagers moet er dan gesanctioneerd worden ?
|
de persoon van wie het perceel waarop wordt geschoten in zijn WBE zit natuurlijk! Misschien zou u in uw geval eens moeten opzoeken...
Citaat:
Begint het een beetje door te dringen dat de jagers zich een ruime marge van roekeloosheid kunnen permiteren en dat daar meer en meer gebruik van gemaakt wordt.
|
Geloof me vrij iemand die rondloopt met een kaliber 20 zal zich echt niet roekeloos gaan gedragen!
Citaat:
Volgens mij een logisch gevolg van een stijgend aantal jagers en het schaarser worden van lapjes grond.
|
Zijn er meer jagers? Bent u daar zeker van?
Ik vrees dat u verkeerd bent!
bvb (*) al...
Citaat:
En zolang er geen doden of gewonden vallen, zal hier ook niet direkt iets aan veranderen. (waar dit topic mee begonnen is)
|
Er zijn dus (buiten de toch wel af en toe voorkomende JACHTONGEVALLEN) geen gewonden of doden; dat is inderdaad waar! Dus waarom mokt u?
Citaat:
Ik kan begrijpen dat een jager liever niet ziet dat de wetgeving aangepast wordt, maar onze maatschappij is nu eenmaal niet blijven stilstaan.
|
De wetgeving wordt constant aangepast het probleem is dat soms de groene vingers iets teveel zeggen binnen die veranderingen en dat dat dan niet meer consistent is en vaak ronduit belachelijk... Maar de echte jagers volgen de wetgeving wel hoor degenen die dat niet doen (nogmaals) noemt men STROPERS!