Waarschijnlijk zal de een of andere forumverslaafde (shame on you!) al een topic geopend hebben over dit thema of artikel of gewoon over de persoon maar allé, men verbetere mij maar als dat zo is.
In de Humo van 14 oktober '03 verscheen een interview met Ann Coulter. Zij wordt naar voor gebracht als de tegengangster van Michael Moore. Vrouwelijk, niet onknap en vooral keihard rechts. Ze is echter minstens even provocerend en haar standpunten voor de gemiddelde Amerikaan zo mogelijk nog radicaler (althans, dat hoop ik toch). Mede daardoor is ze vrijwel niet van het scherm weg te branden. Wat vnl opviel in het interview was haar obsessie voor "verraad". Alle Democraten zijn in haar ogen landverraders en nog erger dan de vijanden van Amerika die ze altijd verdedigd zouden hebben (erger omdat de moslims niet in staat zijn de Amerikanen te verslaan. "Ze hebben daar de energie niet voor. Anders hadden de huizen in het Midden-Oosten allang sanitair). Bevriende naties noemt ze steevast "lafbekken" en dat uit ze in het geval van Frankrijk erg duidelijk door ze het "Vichy-régime" te noemen. "Europeanen schrikken terug voor een beetje mannelijke oorlog. Synagogen in de fik steken lukt ze nog net." Een gewapend conflict tussen de USA en Europa sluit ze uit aangezien "Europeans won't fight". Wanneer de journalist vraagt of patriotrisme alleen een deugd is voor Amerikanen of dat andere volkeren en naties ook vaderlandslievend kunnen zijn antwoordt ze: "I don't know and I don't care". Ze vindt het vanzelfsprekend dat de US in hun buitenlands beleid constant en uitsluitend oog moeten hebben voor hun eigen belangen en geen rekening moeten houden met de wil of bezwaren van andere naties.
Als uitsmijter geef ik nog deze:
Op de vraag of ze gelooft in diplomatie antwoordt ze: "Diplomatie is gewoon een ander woord voor appeasement en verraad"
------------------
Ik wil nog even beklemtonen dat dit geen aanval is tegen de USA of tegen de Bush-administratie. Ik wou gewoon eens lachen met rechts in het algemeen.
Het spijt me overigens het volledige artikel niet te kunnen posten. Maar de site van Humo laat dat niet toe. (Ik heb waarschijnlijk niet goed genoeg gezocht)
Niets was, niets is, niets zal
|