Los bericht bekijken
Oud 16 oktober 2003, 20:52   #3
Eugene
Gouverneur

Standaard

Laten we even een en ander van nabij beschouwen

1) Visa-schandaal politie: de GVA, en niet het Vlaams Blok, pakt uit met de Visa-kaarten van Lamine en consoorten
2) Visa-schandaal politici Antwerpen: weeral de GVA, en niet het Vlaams Blok pakt uit met de onthullingen betreffende oneigenlijk gebruik van Visa-kaarten door politici en hoge ambtenaren

Mijn bedenking, waar ik op het PI-forum zo zwaar ben voor aangepakt dat er telefoontjes liepen naar het VB-hoofdkwartier over ' hoe beschadigen we Albert Gysels', bestond en bestaat erin mij toch af te vragen hoe het VB oppositie voert. Al wat de GVA heeft onthuld had het VB al 10 jaar geleden kunnen onthullen indien ze datgene hadden gedaan waar ze verkozen voor zijn, nl hun toeziende job als oppositie uitvoeren. Het was genoeg geweest voor FDW en consoorten om gebruik te maken van hun inzagerecht om een en ander boven water te brengen maar neen, liever de job door iemand anders laten doen en er dan bovenop springen, dat is wat er is gebeurt in Antwerpen. Het VB heeft in Antwerpen 20 zetels, en ik stel vast dat er geen enkele mandataris zijn/haar inzagerecht heeft gebruikt, de verrottingsstrategie is beter voor het VB en de bevolking heeft dit (nog) niet door. Dat niemand mij verkeerd verstaat he mensen, wat mij betreft moest héél dit college met hun klikken en klakken zijn buitengezet hoor, maar als oppositie tot 2 X toe geen ballen doen en daarna groot misbaar maken is ook voor mij van het goede teveel. Denk maar eens na hoeveel het VB de Antwerpse stadskas had kunnen besparen indien ze jaarlijks hun inzagerecht hadden uitgevoerd qua nazicht onkostennota's, maar dat interesseerd hen niet!!!, enkel en alleen de toestand verder laten verrotten brengt hen stemmen op, inhoudelijk is het in de meeste raden trouwens toch noppes wat 'stevige oppositie' betreft.
Nu heeft het VB nog wat anders gevonden, als 'solidaristische partij' heeft het VB het Amerikaans simplisme erbij genomen, de VB-diensten gaan van iedereen niet enkel na waar zij wonen, met wie enz..neen, zij gaan verder, zij proberen erachter te komen welk huurcontract mandatarissen hebben, hun inkomen, is een en ander ...' verhouding inkomen/uitgaven' te rijmen en dies meer. Het bewijs van dit gevaarlijk simplisme waar het Vlaams Blok Big Brother speelt moet ik niemand uitleggen hoop ik, dit neemt echter niet weg dat wat mij betreft Chantall Pauwels en het ocmw een serieuze blunder hebben gemaakt, C. Pauwels had gewoon van huurkost jaarlijks aangepast moeten worden en daarmee uit. Een groot deel van de malaise heeft de monstercoalitie aan zichzelf te danken, het merendeel van de 'gratis reclame' heeft het Vlaams Blok aan de Gazet van Antwerpen te danken, zelf hebben ze datgene waar ze voor verkozen zijn, nl oppositie voeren aan de pers overgelaten wegens...onkunde????