Los bericht bekijken
Oud 30 november 2006, 21:17   #170
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht

Die heeft ze toch echt niet allemaal meer op een rijtje staan hé
En goede vriendin vroeg vandaag waarom ik dan met het VWS in zee was gegaan,ik stond er idd. met mijne mond vol tanden
Ik mag ook wel eens fouten maken ...............
Kijk, ik heb van in het begin gevonden dat de mentaliteit soms stukken beter kon, ik ben nooit lid geweest, en heb van in het begin duidelijk gesteld dat ik dat ook niet zou worden, gewoon omdat ik anders ben, omdat ik niet steeds de behoefte voel anderen te gaan uitkafferen. Ik heb geen behoefte aan lidmaatschappijen van wat dan ook, als ik mij op andere manier ook kan inzetten voor armen. Ik had en heb nog steeds andere standpunten over bepaalde zaken dan een VWS. Dat is mij niet in dank afgenomen. Who cares anyway ? Ik alvast niet, ik blijf bij mijn meningen.
Ik blijf er van overtuigd, dat voor bepaalde mensen die in de armoede zitten, werken wel degelijk een oplossing kan bieden, alleen al door dat ze op die manier uit hun isolement (sociaal vooral) raken. Ik blijf er van overtuigd dat mensen wel de vrijheid moeten krijgen in bepaalde gevallen om niet te gaan werken.
Ik heb altijd geweten dat men maatje, er anders over dacht, dat hij het moeilijk had met bepaalde standpunten. Toch bewonder ik hem erom, dat hij het toch geprobeerd heeft, om samen met VWS iets te bereiken. Dit lukt niet goed samen, ok, probeer het dan allemaal alleen. Zolang de doelstelling hetzelfste blijft in weze, armen helpen, kan ik dat alleen maar toejuichen.
Acties zijn super en juich ik volledig toe, eender wie ze organiseert, alleen is daar niemand mee geholpen in the end. Beter zou het zijn moesten mensen vele beter geinformeerd werden door wat hun mogelijkheden zijn. En dan niet in de zin van hoe ze best langer kunnen doppen of leefgeld trekken. Maar een manier zoeken samen met hem, waarin ze wel een beter leven kunnen proberen op te bouwen, en hen daarin te steunen en begeleiden, op een andere (vrijblijvender) manier dan de verplichte circusnummers die nu voor handen zijn bij VDAB, OCMW etc.

En deze zin zal de persoon in kwestie waarvoor hij bedoelt is wel snappen :
Schelden helpt niks vooruit, je krijgt er negatieve aandacht door, en dat is net wat de dooddoener, van een oorspronkelijk heel goed initiatief, is.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden