Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk
Blijkbaar wel ja. Om een voorbeeld te geven Delhaize heeft zijn eigen bedrijfspolitiek. Een thirdparty die een contract tekent met delhaize weet dat het contract onderhavig is aan die politiek. Een bedrijf dat dus bijvoorbeeld aan racisme doet doet dus zelf contractbreuk en niet delhaize. Als u contracten opstelt zou dit toch moeten weten 
|
Tuurlijk weet ik dat, net zoals ik weet dat dat contract door twee partijen wordt opgesteld, niet door één partij. had je dat over het hoofd gezien?
Citaat:
Tuurlijk de delhaize groep, de deli groep, H&M, ALDI e.d. zijn allemaal kleine spelers Ik krijg zwaar de indruk dat ie gewoon wat uit uw nek lult zonder u te hebben geinformeerd over de klanten van eurolock
|
Dat zijn kleine spelers ja. Het enige dat die winkels hebben is een connectie met een alarmcentrale en wat inbraaksensoren. Big deal
Citaat:
Wie een fair imago verkoopt aan de klant is als de dood voor zulke reclame.
Nike en kinderarbeid zegt u waarschijnlijk niets?
|
Er is een niet onbelangrijk verschil tussen de mogelijke "zulke reclame" afblokken, en het volledige contract te verbreken, weet je.
En buiten de oxfam-winkels, zijn er weinigen die zich differentiëren op basis van "fair trade".
Citaat:
Beter lezen, ik gaf een voorbeeld van een failissement, nergens verwijs ik er naar dat u zegt dat winkels dicht moeten. Ik stel u gewoon de vraag wat een zaak in zo'n geval moet doen? Meerkost? I'm verry sorry blijkbaar doet u geen goede zaken. De meerkost wordt doorgeschoven naar de bedrijven die eurolocks activiteiten overnemen. De keuze is dus aan de aangesproken beveiligingsfirma : investeren in klantenbinding en toekomst of de opdracht mislopen.
|
In zo'n geval gaat het bedrijf in kwestie simpelweg op zoek naar een ander bedrijf, en dat heeft wel degelijk een meerkost. Voor een kleine zaak is dat een kwestie van de alarmcentrale een ander nummer te laten bellen; voor grote beveiligingsopdrachten is dat wel even andere koek. Mijn fout niet dat jij zaken doen associëert met kleinschalig ondernemerschap.