Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Het Vlaams Blok voelt zich nogmaals benadeelt en zal dan maar eventjes een wetsvoorstel poneren. Ik had anders in een andere topic begrepen dat het Vlaams Blok het volkomen normaal vond dat mensen met de Belgische nationaliteit hun stem hier mochten uitbrengen ook al hebben zijn hier dan nog nooit gewoond etc.
Nu is het waarom eigenlijk niet zo belangrijk en we zullen het daar dan ook maar niet over hebben. Eigenlijk steun ik deze regel wel, al zou ik nog veel liever hebben dat mensen die hier niet wonen geen recht hebben om hier hun stem uit te brengen, ook niet wanneer zij toevallig het woordje Belg op hun identiteitskaart hebben staan. Nu stel ik mij wel een vraag bij dit voorstel: "In welke gemeente moeten mensen die nooit in België hebben gewoond zich dan zogezegd inschrijven?"
|
Grapjas.
1. het is ALGEMEEN geweten onder kenners dat er bij de laatste verkiezingen massal véél Fransatlige 'gedraineerd werden' naar Vlaams-Brusselse en Brabantse gemeenten (tot zelfs lennik!), gemeenten waar het aantal Vlaamse versus Franstalige verkozenen effectief sterk beinvloedbaar is (en bleek: -2 Vlaamse verkozenen).
2. Waarom zouden die Belgen die hier nooit woonden zich niet moeten inschrijven in de streek waar dan minstens één van zijn ouders vandaan komt? Zie de vermelde anti-Vlaamse misbruiken.