[quote=de limburgse leeuw;2214739]
Citaat:
|
Is dat geen wishful thinking ?
|
Neen,dat is de normale gang van zakken
Citaat:
|
Ik vind niet dat er 'organisatievormen' aangenomen moeten worden, ik vind dat het VWS of wat daarvan overblijft, hun gezond verstand moeten leren gebruiken.
|
Wat is gezond verstand?De katholieke waarden?

Ik had anders wel de indruk dat VWS soms wat hïerarchisch overkomt.
Citaat:
|
Misschien is het toch maar beter dat iedereen voor zichzelf spreekt, dan komen er minder conflicten van, als dat één iemand voor iedereen gaat spreken. Want zelfs om het even WIE dat is, het zal altijd tot conflicten leiden. Juist omdat de vereniging pluralistisch is in opvattingen. Sommigen leunen aan bij Spirit, anderen bij Vivant of bij CAP. Sommigen stemden vroeger VB en anderen zien meer iets in anarchisme.
|
Wij kunnen we gezamelijk standpunten innemen.
Citaat:
|
Het wordt dan heel moeilijk om één iemand voor alle anderen te laten spreken. Dus zeg ik : iedereen spreekt voor zichzelf
|
. vergaderingen zijn er juist om de violen af te stemmen.
Citaat:
Absoluut wel ja. Zeker weten. Daarom hadden we een gedeeld woordvoerderschap, waarbij Kobaf en ik apart van elkaar wel onze plan konden trekken, ieder op zijn manier. Hij meer confronterend en uitdagend, ik meer overleggend en discussiërend van aard. Dat heeft bij beiden vruchten afgeworpen, zonder twijfel. Soms denk ik zelfs dat Kobafs confronterende aanpak hem meer succes oplevert dan mijn soms al te voorzichtige benadering. Omdat ondanks dat de werkdruk omhoog ging, hadden we duveltje382 uitgekozen voor een woordvoerderschap in Antwerpen. Zijn inzet en betrokkenheid op dat moment rechtvaardigden die beslissing zeer zeker.
Misschien is het een beetje mijn 'schuld' (maar ik geloof niet in 'schuld') dat ik dus niet echt de tijd gevonden heb om hem op te volgen en raad te geven zoals ik het gewild had (ik had heel wat dingen te doen, we waren bezig met de vorming van CAP, ik moest dikwijls weg, daarna kwam de bezettingsactie enz...). Ik vertrouwde erop dat andere VWS'ers hem wel een handje zouden toesteken.
Daarom denk ik dat het toen is beginnen foutlopen.
Ik denk dat dit onmogelijk gaat zijn. Ik spreek liever alleen nog voor mezelf, op voorwaarde dat iedereen dat doet.
|
Kijk,ik denk dat iedereen moet doen wat hij/zij goed in is en alles eraan doen om de belangen van de armen en VWS te verdedigen.Taakverdeling is in deze belangrijk omdat het niet altijd dezelfde mensen weer het moeten doen.Laat ons dus ieders natuurlijk talenten naar voor laten komen als prioriteit de komende maanden en een echte ploeg vormen.
Citaat:
Ik ben tegen uitsluiting geweest, altijd. Mensen bannen...pff, alleen als er ernstige redenen zijn, maar meningsverschillen zijn geen ernstige redenen.
|
Ik ook maar dat is juist mijn punt,blijven we dit doen?
Citaat:
|
Ik had liever een samenwerking gezien tussen verschillende kernen. Die een heel grote vrijheid van handelen hebben, die hun eigen strategie bepalen die op die plaats op dat moment de meest geschikte is. Niet uit opportunisme, maar omdat het soms noodzakelijk kan zijn om resultaat te boeken. Een gediversifieerde aanpak is beter als een unilineaire.
|
voledig akkoord
Enfin, je begrijpt wel wat ik wil zeggen.
Citaat:
|
Geen idee wat je bedoelt. Een bovenbouw als koepel van andere verenigingen ? Daar waren we nog lang niet aan toe denk ik
|
nee,ik bedoel dat er heden teveel de nadruk wordt gelegd op het georgisme als leidende ideologie en dus te weinig rekening wordt gehouden met de mensen met een verschillend achtergrond.