Los bericht bekijken
Oud 18 oktober 2003, 10:41   #91
El Cid
Gouverneur

El Cid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rotterdammer
Wat mij bij het lezen van de bijdragen nogal irriteert is het feit, dat de belgicisten iemand meteen overdreven als "nazi" brandmerken, zodra hij/zij vaststelt dat hij zich liever aan Nederland dan aan Wallonie wil binden, alsof bij een eventuele aansluiting de Nederlandse legers in ganzepas door de straten van Brussel marcheren, een beeld, waarbij ik me als Nederlander absoluut niets kan voorstellen.
Zever! Wel leuk dat de vlaamsnationalisten toch al beseffen dat Vlaanderen onafhankelijk een utopie is: meteen staan ze in voor een annexatie door Nederland. Wat gaat daar uit komen? Frietjes uit de muur

Citaat:
Ik beschouw dat als een gebrek aan argumentatie. Iemand bij voorhand al voor rotte vis uitmaken zonder inhoudelijke commentaar te geven, is een slappe-zak-houding.
Uitmaken? Zoals voor Hollanderhater bedoel je?

Citaat:
De belgicisten doen zich voor als redelijke burgers van de belgische staat, maar intussen zijn ze net zo emotioneel en onredelijk als de vlaamse nationalisten -misschien zelfs onredelijker, omdat het hen aan werkelijk overtuigende argumenten ontbreekt. Het vlaams-nationalisme zondermeer met het nazisme gelijk stellen is een belangrijke emancipatoire beweging naar de vuilnishopen van de geschiedenis verwijzen. Dat is niet alleen ongenuanceerd, maar bovenal arrogant.
De echte Vlaamse beweging heeft zijn doel bereikt. Wat nu overblijft zijn de restanten, die geradicaliseerd zijn uit frustratie over hun eigen onzinnige bestaan. Vergelijk het met de neonazi's in deze multiculturele samenleving: totaal uit de tijd!

Citaat:
Het Nederlandse juk bestaat niet. Dat de staat der Nederlanden een afgekalverde politieke entiteit zou zijn, wordt evenmin door de feiten gestaafd. Als Rotterdammer en Nederlands staatsburger zit ik helemaal niet op een Vlaamse "Anschluß" te wachten -zoals door de belgicisten onterecht vermeend wordt- en als er Vlamingen zijn die dat wel willen, dan wens ik hen zoete dromen toe. Maar dat Nederland en Vlaanderen cultureel de handen ineenslaan om het voortbestaan van haar gemeenschappelijke taal en cultuur tegen het wild om zich heen slaande globalisme zeker te stellen juich ik zeer toe.
Dom. Met de Walen hebben de Vlamingen meer gemeen. De helft van de franstaligen is overigens van Vlaamse komaf.

Citaat:
Misschien zou je kunnen zeggen dat Vlaanderen evenzeer bij Wallonie hoort als bij Nederland. Bij Wallonie omdat de geschiedenis dat nu eenmaal gedicteerd heeft en bij Nederland omdat taal, zeden en cultuur dat voorschrijven.....
Oh nee, nog een die het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden stiekem wel ziet zitten. Leren die lui nu echt niets uit de geschiedenis? Domme kloten!