Een groep joodse chassidische studenten tussen 13 en 15 jaar zijn vorige donderdag tijdens een bezoek aan Beringen-Mijn bekogeld met stenen. Tien jongeren zijn aangehouden
Dat laat het Forum der joodse organisaties maandag weten.
De groep ging voor het weekend op bezoek naar Beringen-Mijn. Toen ze daar aankwamen, zouden ze met stenen bekogeld zijn door jongeren van de stad. Die zouden ook antisemitische leuzen geroepen hebben. De ruiten van het verblijf van de joodse groep werden ingegooid.
De politie kwam ter plaatse en stelde een pv op, zo laat het Forum der joodse organisaties weten. Het Forum zegt diep geschokt te zijn en eist drastische maatregelen van de regering.
Tien Beringse jongeren opgepakt
De lokale politie van Beringen heeft afgelopen weekend zes minderjarigen en vier meerderjarigen opgepakt voor het bekogelen van de groep joodse chassidische scholieren.
De allochtone jongeren zijn in het weekend bij de Hasseltse parketmagistraat verschenen, waar ze alternatieve maatregelen opgelegd kregen.
De chassidische joodse jongeren waren een weekend op bezoek in Beringen-Mijn. Ze kwamen er donderdag aan in een jeugdherberg. Het kwam tot een scheldpartij met de Beringse jongeren, die de joodse tieners met stenen bekogelden. Enkele ruiten van de jeugdherberg sneuvelden.
De lokale politie heeft vorige donderdag een pv opgesteld, waarna een onderzoek naar de daders werd opgestart. De tien jonge daders die opgepakt werden, moeten een schadevergoeding betalen, hun verontschuldigingen aanbieden aan de joodse jongeren en 30 uur gemeenschapsdienst uitvoeren. Het parket van Hasselt maakte het nieuws van de arrestaties maandag bekend.
http://www.hbvl.be/nieuws/limburg/ar...8-900F872EC319}
En dan maar voortdurend klagen en zagen over het racisme van de Vlamingen..... Weer eens zien we het ware gezicht van de allochtoonse fundamentalisten.