Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Je begint lastig te worden Filosoofje.. Ik vermeld regelmatig dat de Sha'ria huwelijken vanaf 9 jaar toelaat... Niet de respectivelijke landen waar de wereldse wetten in theorie de overhand hebben.
Citaat:
De islam is geen kerk met een paus, kardinalen en een curie die regelmatig de onbetwijfelbare punten van het geloof nog eens onfeilbaar vastleggen: de islam is één godsdienst, maar met evenveel interpretaties van die godsdienst als er islamitische streken zijn (ttz méér dan er islamitische landen zijn) een Marokkaan of een Turk denkt er nog niet aan, zijn godsdienst te beleiden zoals dat in Iran, Saudi-Arabië, Nigeria of Afghanistan gedaan wordt: hij vindt dat even gruwelijk als wij en is zwaar beledigd als hij wordt vergeleken met de praktijken in die landen, neem dat maar van mij aan (ik heb véél daarover met hen gediscuteerd).!
|
Wat wel telt is dat in geen enkel land waar de Islam als godsdienst de plak zwaait wetten heeft die liberaler zijn dan de Sha'ria,als het op vlak van vrouwen en de mishandeling ervan aankomt. Het komt er op neer dat als en indien de Sha'ria niet overtreden word als de wereldse wetten ook gerespecteerd worden.Er is geen bovengrens van leeftijd waarop een meisje huwbaar is.Wel haar maagdelijkheid...(al dan niet hersteld)
En ja, evenals de Christelijk kerk vele stromingen heeft zijn er verschillende interpretaties van de Koran en de Hadiths, bijgevolg de Sha'ria.1 ding hebben ze gemeen....en het is niet leuk dat te weten, de KORAN is het woord van Allah, en daar valt niet aan te tornen.misschien wel te interpreteren zoals de locale machthebbers het beste uitkomt... maar zeker niet lief en vriendelijk,op enkele stukjes na.
De Islam als wereldgodsdienst heeft geen "Hoofdman" nodig die eens om de zoveel honder jaar de boel bijsteld naar de modernere normen,de aarde is bolvormig vanaf 1992 volgens de katholieken, geen schijf met Rome als middelpunt.
De Koran is zoals geschreven punt uit, en geen andere regel.
|
Maddox,
Ik ben nu eenmaal een lastige man
Wat in de sharia staat is één ding, hoe die toegepast wordt is er een ander:
In de bijbel staat ook "oog om oog, tand om tand" en nog meer gruwelijkheden, en de bijbel is ook het woord gods voor één miljard kristenen, daar valt niet aan te tornen:
Koning David nam ook een jonge maagd tot zich om zijn oude knoken op te warmen... Ook het woord gods....
nog eentje, los uit de mouw geschud:
God schiep Adam en Eva, die Kain en Abel als zonen hadden,
en niemand meer, d�*t staat héél duidelijk in de bijbel!!Met wie planten Kain en Abel zich dan voort?Er was maar één vrouw op dat ogenblik, en god had bevolen "Ga en vermenigvuldigt U"
juist, dus zijn alle monotheïsten motherfuckers??????????? Als jij met je moeder alleen op een verlaten eiland bent, (kan toch gebeuren, hé?), volg je dan het gebod van god? Ik zou denken van niet...
In de bijbel wordt polygamie nergens afgekeurd, dus?????
Op verzoek heb ik er zo nog een reeks

PS voor islamieten is de aarde al lang een bol....