Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ik heb niet echt een probleem om naar een soort basisziektezorg te gaan zolang deze voor iedereen betaalbaar blijft.
Luxegeneeskunde kan door een bijkomende privé-verzekering gedekt worden voor wie dat wil.
|
Nu, vrees dat niet alleen luxegeneeskunde hieronder zal vallen. Denk zelf dat deze nu al niet terugbetaalbaar is. Vrees dat bvb het zogenaamde preventief onderzoek daar ook zal ondervallen. Misschien gaat men wel over om de zelfveroorzaakte ziektes (longkanker bij ne roker, aids...) voor een groot gedeelte zelf te laten betalen.
Denk dat het gewoonweg niet anders gaat kunnen. Laat ons hierover zelf niets wijsmaken (staatsschuld, lawine van de vergrijzing op komst, concurentie van de lageloonlanden en dit zelf voor hoogtechnologische jobs, uitbreiding europa, regering met een kortetermijnvisie...).
Uiteindelijk zal men keuzes moeten maken.
En inderdaad Bob is niet gelijk met Bobke.
|
Daar ben ik het grotendeels mee eens.
Zoals ik reeds schreef:
Endoscopie bvb wordt maar voor 1/3 terugbetaald.
Wanneer we dan bedenken dat de arts op zijn ereloon 50% belastingen betaalt, kan men zich afvragen hoeveel de maatschappij dan nog in werkelijkheid bijdraagt.
En wat de luxegeneeskunde betreft, daar kun je ook de tandbeugels bij de jongeren bij rekenen.