Los bericht bekijken
Oud 5 december 2006, 18:21   #3
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Neen hoor, u neemt u dromen voor werkelijkheid. Op 13 november schreef ik al een kritisch bericht over de huidige paus en sindsdien is het niet beter geworden, integendeel helaas. Ik had nochtans hoop bij het begin van zijn pontificaat, maar het wordt hoe langer hoe slechter. Er zou beter iemand met de ideeën van Cyriel Verschaeve de katholieke Kerk leiden.

Citaat:
Ik geef toe dat ik ontgoocheld ben ik in de huidige paus. Vooral dan in zijn uitspraken voor België en tegen het nationalisme. Dit komt uiteraard door het Belgische koningshuis die zich nog altijd als katholiek en conservatief profileert, zeker naar het Vaticaan toe. Wat de paus echter zou moeten weten is dat het koningshuis een ultra progressief (paars) regime steunt dat op tal van etische kwesties lijnrecht ingaat tegen de katholieke moraal. En de enige conservatieve partij die het nog opgenomen heeft voor de paus bij zijn aanstelling was ja het Vlaams Belang en de conservatieve Vlaams nationalisten, net alleen de liberale neoconservatieven, maar ook de echte conservatieve volksnationalisten. In feite zou Filip Dewinter eens een audientie moeten aanvragen bij de paus om het echte België eens te tonen.

Het koningshuis steunt ook de fervent anti-katholieke cultuur"elite", zoals ook onlangs weer op de boekenbeurs handjes schudden met een gortige zak als Tom Lannoye.

Een echt katholiek voorbeeld is en blijft Cyriel Verschaeve. Moest de Kerk wat meer zijn richting volgen, stond ze veel sterker en was er van een sterke islam of Amerikaanse decadentie geen sprake.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=276

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 5 december 2006 om 18:22.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden