Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
Dat is weer eens een andere oplossing voor het probleem!
Misschien komt het omdat "de anderen" minder crapuul in hun gelederen tellen dan marokkanen. Misschien komt het omdat "de anderen" meer opvoeding en manieren hebben? Misschien komt het omdat "de anderen" minder pretentie hebben, minder minachting voor "de ongelovige honden" dan bepaalde bendes achterlijke agressieve idioten die zo dikwijls de nieuwsberichten halen?
Tussen haakjes, volgens sommige krantenartikels "beseften die jongens niet wat ze deden"... maar vandaag lees ik in de Standaard dat enige tijd geleden dezelfde bende in Beringen stenen en vuiligheid gooide naar een andere groep (gewone) jongeren in datzelfde centrum.
Het zit dus wel degelijk in hun lijf, en ze zullen nog wel van zich laten horen in de toekomst, onder identieke omstandigheden. Hoe moeten ze hun tijd anders doorbrengen, nietwaar ?
En wij hebben de pretentie hen de les te lezen! Waar halen we het lef vandaan...
|
Ik heb het al gezegd. De chiro van mijn dorp wou ook altijd stoer doen tegen buitenstaanders, om hun imago in de eigen omgeving op te krikken. Dat heeft weinig vandoen met vijandigheid tegen de buitenstaanders. Gewoon machogedrag, niet meer. Maar nu ze weten hoe de vork aan de steel zit met dat antisemitisme ga je wat hen betreft toch mogen fluiten naar bijkomende gelegenheden om te kunnen kankeren.