Citaat:
This I don't get...AT ALL!
Welk misbruik?
|
Gebruik maken van gemotoriseerde voertuigen om een kind 2 km verder naar school te brengen is misbruik maken van deze voertuigen.
Gebruik maken van deze voertuigen om zware lasten 200km verder te bengen en te verdelen onder de gegadigden is verantwoord gebruik.
Citaat:
Stel puur hypothetisch dat dit zou kunnen denk je niet dat er ook wel eens een wandelaar een pijl in z'n been zou krijgen?
Toch grappig idee...
|
Echt alle ongelukken uitsluiten is onmogelijk en mensen hun hobby totaal ontnemen is onverantwoord. Er zijn nu éénmaal idd ook mensen die het doden van dieren nodig hebben om te vermijden dat ze gaan flippen en andere mensen vermoorden.
Citaat:
Het is zeer leuk en positief dat u aan intelectuele activiteit doet maar dan is deze opmerking:
"Kijk het gebruik van technische middelen om te overleven of om het leven makkelijker en aangenamer te maken is wel verantwoord."
Toch nooit toepasbaar op u?
->overleven: neen!Om met de massa mensen dat we nu zijn in ons klein landje te overleven hebben we weldegelijk techniek nodig. Zonder al onze technische hulpmiddelen zouden we gewoon niet kunnen overleven met 6miljoen mensen in Vlaanderen.
->makkelijker: neen!Ik ben zelf invalide en ik maak dus regelmatig gebruik van technische hulpmiddelen, zelfs om mijn kousen en schoenen aan te doen. Anders moet ik blootvoets lopen. En met schoen is het nu eenmaal makkelijke op de openbare weg.
->aangenamer: ja anders zou je het niet doen nietwaar? Maar projecteer dit nu eens op jacht als hobby; EXACT hetzelfde!
|
Probeer eens om een vogel met je blote handen te vangen of om een haas dicht genoeg bij jou te laten komen, zodat je deze met een net kan vangen.
Je zal het zelf ondervinden, als jager zal je veel meer plezier beleven en je veel trotser voelen als je dit. En je zal veel meer voldoening hebben aan je dagje jagen dan na het jagen en doden van 100 konijnen en vogels met een vuurwapen.
Tenslotte gaat de hobby jacht toch over de voldoening om een geslaagde vangst te tonen. Wel je krijgt een veel grotere voldoening als je kan zeggen dat je hebt gewonnen dankzij je verstand en niet dankzij je wapens.