Los bericht bekijken
Oud 9 december 2006, 15:07   #2
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Beste mede vlaamsnationalisten, flaminganten, taal- en cultuurverdedigaars,en meer van dat fraais,

Bent u ervan bewust dat er een grote kans is dat het Master-programma (de twee jaren na de drie Bachelor jaren aan de universiteiten) geheel in het Engels zal gedoceerd worden?
Toen ik dit vernam was mijn reactie niet anders dan mijn reactie op de vele franstalige schandalen in de Rand.
Wij moeten ons niet laten inpalmen door eender welke "wereldtaal". Globalisatie is het recht van de strekste, en dit op economisch vlak maar zeker op ook op CULTUREEL-maatschappelijk vlak.
Stel u volgende situatie voor: een Nederlandstalige prof geeft les aan een nederlandstalige aula. in verdomme stuntelig engels!! Beseft u hoe belachelijk dit is?
Er gaan meer vlaamstalige studenten hierdoor afhaken dan dat er buitenlandse en vlaamsonkundige studenten deze richtingen gingen volgen.

Laten wij als flaminganten ageren tegen het Engelstalig taalimperialisme!
Als je master volgt heb je misschien de bedoeling om naar het buitenland te trekken of in een "vlaamse" multinational te gaan werken! Engels is nog altijd de wereldtaal en de eerste 100 jaar zie ik dat niet veranderen. Het is niet om dat je voor Vlaanderen bent dat je ook tegen het "engels" wat synoniem staat voor "de wereld" in deze context bent. Als jij met Vlaanderen geisoleerd van al de rest wil zitten mij goed hoor maar ik doe niet mee!!!

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 9 december 2006 om 15:07.
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden