Los bericht bekijken
Oud 10 december 2006, 02:01   #5
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xmordan Bekijk bericht
Schandalig hoge ontslagpremies bij VW-Vorst!
Dit is een slag in het gezicht voor alle ontslagen werknemers van de toeleveringsbedrijven van VW-vorst.
Maar ook voor alle werknemers die dagelijks ontslagen worden in dit land.
VW heeft steeds om solidariteit gevraagd. Gaan zij nu ook solidair zijn?

Stort alle ontslagpremies vanaf heden in een sociaal fonds en verdeel het eerlijk onder elkeen die in dit land ontslagen word.
Want elke dag opnieuw krijgen mensen overal ten lande te maken met zulke sociale drama's. Alleen worden zij niet plots miljonair.
Geen haan die hier naar kraait. Wat maakt VW-arbeiders zoveel méér dan andere werknemers?

Ik hoorde u niet toen de vorige topman van Volkswagen 10 miljoen EURO kreeg als ontslagvergoeding. Wat maakt Volkswagen patroons zoveel méér dan andere patroons?

Ik hoorde u ook niet wanneer de arbeidscondities en lonen bij de toeleveranciers veel slechter waren. Dat is al decennia het geval. Tellen die mensen pas mee als ze ontslagen worden, als nuttig instrument om andere werknemers aan te vallen. De positie van de vakbonden en werknemers is niet in alle sectoren/ondernemingen even sterk met alle gevolgen vandien voor de lonen en arbeidsvoorwaarden die verschillen van sector tot sector en onderneming tot onderneming. Stelt u voor om alle arbeidsvoorwaarden en lonen naar beneden te brengen tot het niveau van een ongeschoolde arbeidster in de schoonmaakindustrie? Help je daarmee de mensen die in die zwakkere sectoren ondernemingen werkzaam zijn? Ik dacht het niet. Laten we dan nadenken hoe we de positie van mensen in zwakkere sectoren zoals de toeleveranciers kunnen verbeteren in plaats van mensen aan te vallen die hun baan zullen verliezen. Trouwens interims krijgen ook een ontslagvergoeding van Volkswagen hoewel ze in theorie geen arbeidscontract hebben van Volkswagen. Solidariteit stopt dus helemaal niet tot mensen met een contract van Volkswagen maar het is nu eenmaal een feit dat onderneming a en onderneming b twee verschillende ondernemingen zijn.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 10 december 2006 om 02:03.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden