Los bericht bekijken
Oud 11 december 2006, 16:02   #125
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Nuance betekent dat men naar �*lle feiten kijkt, in plaats van karikaturen te maken. Jouw mantra over Palestijnen = terroristen = extremisten wordt steeds herhaald in Europa en vooral in de VS, maar als je goed kijkt, dan zie je dat deze mantra heel toevallig wordt gepropageerd door mensen die
1. nooit in de regio waren;
2. geen woord Arabisch spreken;
3. in koloniale stereotypen denken.
Ten eerste is dat absoluut niet een mantra die ik constant herhaal. Voor de zoveelste keer: leg me geen woorden in de mond, als je niet kan discussiëren zonder te liegen, zwijg dan.
Ten tweede zegt de ruimtelijke verdeling van een idee niets over de juistheid ervan. De Arabische wereld gaat er uiteraard een andere mening op na houden.
Citaat:

Niet bepaald genuanceerd dus. Elke objectieve observator moet toegeven dat de Palestijnen al bij al nog zeer gematigd reageren op de katastrofe die hen in de laatste zestig jaar is overkomen.
Hmm, leuk om zien dat jij tegenwoordig bepaalt wat iedere objectieve observator moet toegeven. Dus jij vindt het opblazen van bussen vol burgers gematigd ? Goed, dat weet ik dan ook weer.
Citaat:
Jouw forumnaam betekent "de oorlog", vandaar "meneer de oorlog".
Well thank you, Captain Obvious. Daarom ook dat ik het volgende zei:
Citaat:
tenzij je enkel mijn nickname bedoelt ?
Gezien de bitsigheid van de discussie zou het me geenszins verbazen dat er ook een persoonlijke aanval in schuil gaat.
Citaat:
Wat islambashen betreft: het feit alleen al dat je de Palestijnse kwestie probeert te linken aan islamisme toon aan dat je op zijn minst beïnvloed bent door de racistische neokoloniale islamofobe propaganda die men overal in de media hoort.
Overal in de media ? Wat een grap. Ik heb nog maar één keer een debat gehoord in Vlaanderen waarin de islam als ideologie de wind stevig van voor kreeg, dit dan nog door Elian Ifshahan, een gevluchte Iraanse intellectueel.
Is kritiek op islam dan automatisch racisme ? Dat is ook weer nieuw.
In dat geval ben jij een dikke cultuurrelativist (tenzij je zelf allochtoon bent uiteraard), het soort mensen die vinden dat een gebruik of een cultuur oké is en dat niemand daar commentaar op mag geven, want dat is racisme. Mag ik dan ook geen commentaar geven op nazisme of communisme, ook 2 volledig andere systemen ?
Hoe kan je uberhaupt de palestijnse kwestie bespreken zonder de factor religie in rekening te brengen ? Religie ligt aan de basis van dit conflict, joden versus moslims, weet je wel. Islam is meer dan simpelweg een religie, het handelt over ieder aspect van het dagelijkse leven: hoe je je moet gedragen tegenover je vrouw, vrienden, andersdenkenden, ongelovigen, hoe de rechtspraak er moet uitzien, wat kan en niet kan in de keuken, in de economie etc. En dan denk jij dat je dit conflict kunt bespreken zonder religie aan bod te laten komen ?