Los bericht bekijken
Oud 21 oktober 2003, 09:03   #4
Indobelg
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Taal leeft, leer er mee leven. 8)

"Is't nor auwan tand?"
Ik ben het met je eens, je hebt volkomen gelijk.
Ik ben een man van 52 en ik betreur alleen maar het verlies van den ouwen tijd toen ik nog ongestraft Antwerps kon spreken.
De laatste keer dat ik nog eens in Belgie was (Antwerpen) in het jaar 1998, bleek al duidelijk dat ik teveel vervreemd was van Antwerpen want ik hoorde geen zuiver Antwerps meer.
Ik woon al twintig jaar in Indonesie, dus........nu ik een beetje ouder word denk ik soms nog eens aan de goeie ouwe tijd toen de Beatles net hun opwachting maakten, er nog overal mocht gerookt worden, er geen vuilnis diende gesorteerd te worden en Nonkel Bob nog de koning van de jeugdprogramma's was op de Vlaamse TV.
Toen ik in 1998 met mijn kinderen een maand naar Belgie kwam, vroeg de taxichauffeur of ik Filippijnse kinderen had geadopteerd - met een knipoogje naar Dutroux.
Ik schrok van zijn opmerking.
Mijn kinderen (jonger dan tien jaar) zagen mijn razernij en vroegen mij in het Indonesisch wat die chauffeur wilde zeggen (mijn kinderen verstaan Vlaams maar zij weten niet wie Dutroux is)
Overal waar wij gingen vroegen mensen wie die kinderen waren. Ik werd het beu om uit te leggen dat het MIJN KINDEREN zijn en dat ik gescheiden ben van mijn Indonesische echtgenote maar dat ik later terugkeer naar Indonesie waar de kinderen telkens 1 week bij mij verblijven en de volgende week bij mijn ex-vrouw.
Antwerpen is inderdaad erg veranderd.
Indobelg is offline   Met citaat antwoorden