Los bericht bekijken
Oud 14 december 2006, 11:37   #1
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard Verdonk uitgerangeerd

Nadat Rita Verdonk halstarrig bleef vasthouden aan het uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers (zelfs na een 5-jarig verblijf in Nederland), tegen de wil van de (nieuwe) meerderheid van het parlement in, werd ze uitgerangeerd en moest ze afstand doen van haar ministerpost van vreemdelingenzaken.

Alhoewel ik de hele politieke constructie van een nieuw samengesteld parlement met een oude regering niet echt goed kan volgen, vind ik het toch een goede zaak dat paal en perk wordt gesteld aan dit inhumaan uitwijzingsbeleid.

Ik begrijp niet dat iemand die zich als mens en als liberaal wil profileren, zich zo kan opstellen ten opzichte van andere mensen die al jarenlang wachten op zekerheid temidden van een samenleving die van alles belooft, maar uiteindelijk enkel hardvochtigheid geeft. Persoonlijk ben ik voor een goede, snelle en strenge migratieprocedure, maar als men dermate laks is om gezinnen met kinderen gedurende jaren en jaren hier te tolereren, dan moet men daar ook de gevolgen van dragen.