Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Als God zichzelf op zo'n manier zou openbaren dat zijn bestaan als bewezen kan beschouwd worden, dan zouden mensen niet om de juiste redens met Hem omgaan.
De dag dat God dat doet, is het gedaan met geloven. Dan is het een kwestie van weten. De vrijheid om Zijn bestaan te erkennen of te ontkennen is er niet meer. De mens zou niet moeten geloven. De mens zou weten. Met minder vrijheid.
De enige goede reden om in God te gaan geloven is het inzicht hoeveel Hij van je houdt, waardoor je die liefde wil beantwoorden.
Ik kan ook niet bewijzen dat ik van mijn vrouw hou. Zij kan haar liefde ook niet rationeel bewijzen naar mij toe. Maar wij geloven dat wel van elkaar.
Paulus.
|
Het is heel tof dat u zo van uw vrouw houd en wederzijds dat is sowieso al iets dat je de dag van vandaag niet meer dikwijls tegenkomt maar je vrouw is een persoon van vlees en bloed en je ziet en voelt en hoort dat zij van jou houd. integenstelling met al die mensen die in een zogezegd opperwezen geloven waarvan enkel ilussies van bestaan want de bijbel mag dan het meest verkochte boek zijn ter wereld ik moet je niet vertellen hoe de bijbel in zijn huidige vorm ontstaan is en dat je dit niet echt als een bewijs kunt beschouwen.