Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer
In evolutie kun je niet geloven want het bestaat niet .
In goed en slecht kun je wel geloven , noem het desnoods roodkapje en de boze wolf , goed en slecht bestaat .
Ik heb het voorbeeld hier al gegeven , ik ben regelmatig chauffeur voor anderen , met de ene persoon is het veilig rijden , met de andere niet .
Toeval ?
1 keer 2 keer 3 keer , tot daar aan toe , maar geen 30 keer !
Toeval bestaat niet .
|
Goed en slecht bestaan inderdaad maar het is niet zo dat iemand eens en voor altijd slecht is net zoals niet iemand voor altijd goed is.
geen enkele mens is perfect en iedereen maakt zijn fouten. Sommige fouten zijn natuurlijk onvergeeflijk maar niettemin worden ze gemaakt door de talrijke factoren die meespelen in hoe en waarom iemand bijvoorbeeld een moord zou begaan.
Een vrouw die jaren mishandeld word door haar man en eindelijk het lef heeft om hem om zeep te helpen noem ik een heldin die streeft voor het goede want ze heeft die smeerlap eindelijk verwijderd uit onze samenleving. maar feitelijk heeft ze iemand vermoord en zou je ze moeten bestempelen als een slecht iemand.
Als toeval niet zou bestaan wilt dit zeggen dat alles op voorhand vast ligt en dat niemand nog enige vrijheid zou hebben van keuze want alles ligt vast dus ook jou keuze of je ze nu weet of niet.
Ik persoonlijk geloof niet dat ons lot al op voorhand vast staat. En al zeker niet in het feit dat een opperwezen ons bestaan kan beïnvloeden en of regelen.
Trouwens een opperwezen dat als test onschuldige mensen wegrukt uit hun familie en of vrienden en geliefde noem ik een barbaarse daad en diegene die geloven in God moeten goed beseffen dat God en zijn tegenhanger de duivel een en dezelfde persoon zijn. een ziekelijk wezen met 2 persoonlijkheden maar ja dat is enkel als je er in wilt geloven natuurlijk.
Geloven in de goede waarden van de mens dat zou veel beter zijn.
ik streef voor meer gelijkheid,vrijheid,rechtvaardigheid en waardigheid voor iedereen iets wat je niet kunt zeggen van je god