Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Ik respecteer je mening.
Maar ik ga er niet mee akkoord. Je zegt zoiets van... aangezien het voorkomt, zal het wel een functie hebben...
Dat is niet sterk genoeg voor mij. Ik vind het een hele zwakke argumentatie. Het is zelfs geen argumentatie, het is een veronderstelleing.
Ik zie echt niet in tot welk evenwicht homosexualiteit kan bijdragen. Bovendien zeg je zelf dat de evolutie inderdaad een 'streven is naar (harmonisch evenwicht of zo...)...'. Dat is toch nog wat anders dan 'het zijn van (harmonisch evenwicht of zo)'. Het eerste impliceert foutjes, het tweede niet.
Ik zie die functie helemaal niet.
Paulus.
|
Nee dat zei ik niet helemaal. Evolutie is continue bezig met het in evewicht houden van de natuur. Homoseksualiteit is, net als al het leven zoals het nu is, ontstaan door evolutie. Homoseksualiteit is altijd al een stabiele factor geweest in de mens (ongeveer 1 op 10, maar de cijfers variëren heel erg). Het is ontstaan door evolutie omdat het bij de mens is ingebouwd. Het ontstaat niet door genetische overdracht of door externe invloeden. De kans dat iemand homoseksueel wordt is dus eigenlijk in de dierenwereld ( en dus ook mensenwereld) een vast gegeven. Vandaar ook dat ik de conclusie trek dat homoseksualiteit bijdraagt aan de harmonie in de natuur, evolutie doet er namelijk niks aan, aangezien de natuur nu al goed functioneert.