Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit
Omdat men het beeld heeft van radicale fascistische Vlamingen. Bovendien, gezien hoe emotioneel veel Walen waren? Zij gaan er waarschijnlijk van uit dat wij even emotioneel zijn in onze onafhankelijkheidsstrijd. Dat terwijl voor de meesten Vlaamse onafhankelijkheid eerder een rationele beslissing is. Al wil dat niet zeggen dat ik op de dag van de onafhankelijkheid niet hypergelukkig zal zijn. 
|
Daarin moet ik je toch tegenspreken. De reportage ging niet over fascistische vlamingen.
Nee, er werd een algemeen beeld geschetst van een onbeduidend volk. Zou herinner ik mij een beeld waarin een Vlaamse triptiek (late middeleeuwen) werd getoond die men in 3 ging scheuren - behoorlijk 'nasty' vond ik deze grap , een stuk voor Brussel, één voor Vlaanderen en één voor Wallonie.
Vlaanderen werd er constant geassimileerd met minderwaardige kleine dingen (hoofdstad is Mechelen - met alle respekt voor Mechelen van mijn kant, Vlaanderen is het land van biscuits, de zwarten in congo erkennen vlaanderen uit weerwraak op Belgie, prinses Astrid - tweede keus in Belgie- komt er allicht op de troon).
Er werd duidelijk gesteld dat Brussel alle troeven had: vliegverbod over Brussel, alle kunstschatten zijn in Brusselse handen, de Lijn mag er niet meer binnen - een duidelijke hint naar de mensen die gaan werken in Brussel -
En de klap op de vuurpijl was de 'poll' in het 'serieuze' gedeelte waarin gevraagd werd wiens fout het verdwijnen van Belgie zou zijn. er waren 4 mogelijkheden, onverbloemd:
- La faute des politiciens flamands (98%)
- la Faute de la population flamande (82%)
en idem voor de franstaligen
Valt het je op dat je ook twee keuzes kan maken? En dat het hier niet om Vlaams nationalisme gaat maar om Vlaanderen en haar bevolking op zich?
Ziek word ik als ik nu lees over 'pedagogische' aspekten. Wel dat men het dan onverkort terug uitzendt. Ik hoop enkel dat er iemand is die het op YouTube zet, twee maanden voor de volgende verkiezingen.