Daar moet inderdaad nog 't een en 't ander gebeuren voor de mensen die tijdelijk of definitief niet meer goed meekunnen met de ratrace van onze tijd.
Belangrijkste probleem daarbij is dat het systeem ondergraven wordt door profiteurs.
Persoonlijk ben ik nog 't meest van al gevoelig voor de kinderen van kansarmen. Je zal maar naar 't school gaan waar dan huistaken meegegeven worden die je met de pc moet opzoeken of waar dan verplicht atoma-schriftjes of soortgelijke dure dingen moeten aangeschaft worden.
Onderwijs moet dus kostenvrij zijn tot aan het hoger middelbaar (en gelijkgesteld daarmee).
Vaders die hun verantwoordelijkheid niet opnemen na gezinsverlating, moeten keihard aangepakt worden door de overheidsdienst die de voorschotten voor deze overlaten moet voorzien.
Deeltijds bijwerken moet absoluut aangemoedigd worden, onder toezicht en aanmoediging van ocmw.
Ik krijg er diaree van dat zoveel miljoenen euro's gereserveerd worden voor topsport, terwijl sommigen niet eens het lidgeld van het jeugdvoetbal kunnen betalen, of een tienbeurtenzwemkaart.
enfin,ik som hier maar wat op, daar moeten toch serieuse lijsten zijn van dingen die mogelijk en nuttig zijn .... zonder blind te zijn voor de profiteurs onder ons.
|