Los bericht bekijken
Oud 22 oktober 2003, 12:26   #106
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A
Laat ons de Friezen steunen en eisen dat Friesland een eigen gewest word met eigen regering en dergelijke. Dat het Fries op de Nederlandse postzegels gebruikt word en dergelijke.
Wordt daar om gevraagd dan? Een recente enquête van het Dagblad van het Noorden (regionale krant voor Groningen, Friesland en Drenthe) toonde aan dat 77% van de Friezen tegen meer zelfstandigheid is. Zie mijn eerdere bericht hierover http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=178495#178495

De Duitstaligen in België hebben echter wel aangegeven meer zelfstandigheid te willen en te streven naar een eigen gewest.
Uw bronnen van de Duitstaligen graag aub .

Deze zomer heb ik aardig wat tijd in de Oostkantons doorgebracht . Wat mij daar op viel waren de talrijke Belgische driekleuren in in de dagen op en rond 21 juli , de mensen die drietalig zijn , u met de glimlach te woord staan (zeker als ze horen dat u hen in het Duits probeert aan te spreken) en dergelijke meer . Ik moet zeggen , ik voelde me er als Belgicist echt thuis . Thuis , op vakantie in mijn eigen land .

btw , Jan , tijdens die dagen heb ik slechts een paar van die stickers gezien . Dus echt een succes zou ik het niet noemen . Een teken aan de wand zal het dus al zeker niet zijn .

Ook nog even benadrukken dat er voor mijn part op de postzegels ook Belgien mag staan (zoals trouwens meer en meer begint voor te komen . Een unitaire staat kan drie landstalen hebben !!!

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden