Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door A
Laat ons de Friezen steunen en eisen dat Friesland een eigen gewest word met eigen regering en dergelijke. Dat het Fries op de Nederlandse postzegels gebruikt word en dergelijke.
|
Wordt daar om gevraagd dan? Een recente enquête van het Dagblad van het Noorden (regionale krant voor Groningen, Friesland en Drenthe) toonde aan dat 77% van de Friezen tegen meer zelfstandigheid is. Zie mijn eerdere bericht hierover http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=178495#178495
De Duitstaligen in België hebben echter wel aangegeven meer zelfstandigheid te willen en te streven naar een eigen gewest.
|
Uw bronnen van de Duitstaligen graag aub .
Deze zomer heb ik aardig wat tijd in de Oostkantons doorgebracht . Wat mij daar op viel waren de talrijke Belgische driekleuren in in de dagen op en rond 21 juli , de mensen die drietalig zijn , u met de glimlach te woord staan (zeker als ze horen dat u hen in het Duits probeert aan te spreken) en dergelijke meer . Ik moet zeggen , ik voelde me er als Belgicist echt thuis . Thuis , op vakantie in mijn eigen land .
btw , Jan , tijdens die dagen heb ik slechts een paar van die stickers gezien . Dus echt een succes zou ik het niet noemen . Een teken aan de wand zal het dus al zeker niet zijn .
Ook nog even benadrukken dat er voor mijn part op de postzegels ook Belgien mag staan (zoals trouwens meer en meer begint voor te komen . Een unitaire staat kan drie landstalen hebben !!!