Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki
Hiermee zou ik bij alle niet-racistische bezoekers van het forum "Vreemdelingenbeleid & Integratie" het idee willen lanceren om geen bijdragen meer te posten in threads die van bij de start duidelijk gericht zijn op het afficheren van racistisch gedachtengoed, zoals "Eigen volk eerst, etc."
Deze threads worden gestart door onverbeterlijke moslimbashers die niet uit zijn op een zinnige discussie maar gewoon lucht willen geven aan hun haatgevoelens. Zij hebben natuurlijk niets liever dan dat er zich een aantal mensen aandienen die het opnemen voor hun favoriete doelwit, dat werkt op hen als een rode lap op een stier.
Ik denk dat, als we met z'n allen die rode lap weghalen door een boycot van dat soort threads, deze snel zullen opdrogen. Ze zullen in elk geval minder lang worden, en sneller inactief, door gebrek aan de nodige polemiek.
Tegelijk zou ik ook willen voorstellen om meer serieuze threads op te starten in dit forum, die echt over vreemdelingenbeleid en integratie gaan.
Wat denken jullie, kan dit lukken?
|
kan je een beetje elaboreren over het verband tussen racisme en moslimbashen ? Wil je hiermee stellen dat kritiek tov de Islam als godsdienst onmiddellijk als racistisch gedefinieerd wordt ? Moet dit (om racisme te vermijden) dan ook doorgetrokken worden naar het Katholicisme ? en wordt kritiek op de paus dan ook als racistisch gedefinieerd ?
besluit : ik denk niet dat uw opzet gaat lukken ... en dat terwijl ik mij als niet-racist nog wel onmiddellijk aangesproken voelde