Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL
Nee, ikzelf ben voorstander van regionaal federalisme. Maar geeft u toe, dat Vlaamse nationalisme dat speelde helemaal niet na de ''Belgische revolutie'' in provincies als Brabant en Antwerpen, simpelweg omdat dat niet Vlaanderen was. OK, jullie hebben een aantal dingen met elkaar gemeen. Dezelfde taal, dezelfde angst voor de Fransen. Om op die voedingsbodem een staat te stichten lijkt mij een beetje hypocriet. Als je voor een hereniging van het Nederlands taalgebied bent, dan moet je Nederland ook meenemen. Want Vlaanderen is in de praktijk alleen West en Oost Vlaanderen.
|
ik ben voor een regionale federalisme in de Benelux , tot die tijd moet het toegepast worden op Nederland alleen
ik ben er enorm voor om België , Luxemburg en Nederland allemaal opteheffen en dat Regio's onderling de nieuwe deelstaten zullen vormen van de Nederlanden (of Benelux) , ik pleit voor een herenigd Brabant , Limburg & Vlaanderen , maar ook Groot Holland (Utrecht , Noord & Zuid Holland) en Groot Friesland (Noord Oost Nederland dus)
Wallonië zal dan zonder Luxemburg & Waals Brabant doorgaan , Vlaanderen zal door gaan in een veel kleinere vorm met Oost , West & Zeeuws Vlaanderen (Desnoods aangevult met de geemntes in Wallonië die nu in Wallonië liggen)
de hoofdstad word Amsterdam , maar de Regering zal vergaderen in Brussel en Den Haag (het enne half jaar in Brussel , en na de zomer in Den Haag)