Ik had natuurlijk kunnen denken dat dit weer zou uitgroeien tot een rondje Agalev-bashing.
Het is niet Agalev dat de indruk gegeven heeft dat ze voor alles en nog wat een regeltje wou. Dat zijn de andere partijen geweest én de media.
Agalev werd afgeschilderd als incompetent en het kiesvee heeft dat geslikt.
Toch blijf ik van het tegendeel overtuigd. Als ik zie dat de groene ministers bezig waren (en nog altijd zijn!) met problemen die iedereen bedreigen. Dat zij durfden denken op lange termijn. Dat vind ik dat zij niet slecht bezig waren. Akkoord. Er is slecht gecommuniceerd en Agalev is nooit bezig geweest met gladde verkoopspraatjes en populistisch gewauwel dat stemmen oplevert, maar is dat verkeerd?
Mag het in de politiek nog om inhoud en visie gaan? Of ben je dan gevaarlijk? Voor de anderen wel ja. Voor de no-nonsens, no brainsgeneratie ook misschien. Velen zijn liever blind om niets te moeten doen dan ziende omdat ze zich dan misschien eens zouden moeten engageren.
En dat Agalev niet realistisch zou zijn. Maar jongens toch, kijk naar hoeveel banen milieuvriendelijke bedrijven zouden kunnen opleveren.
In Duitsland en de Scandinavische landen heeft men dit al lang begrepen, maar hier zit men liever te kankeren op de zogenaamde lelijkheid van die windmolens dan zich druk te maken over het nucleair afval dat de komende generaties bedreigt.
Ik vind dat jullie vooringenomen zijn en ik weet dat ik jullie niet zal overtuigen, maar ik heb het dan toch eens gezegd.
En of die groene waakhond er komt, dat zal aan de kiezers liggen, maar er is inderdaad weinig hoop als die zich meer en meer zullen moeten laten leiden door wat ze in de media vernemen over hun bestuurders.