Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL
Ik dacht dat u dit wel beter zou stellen. Ik heb u nou al in 80 pagina's uitgelegd waarom deze toepassing van de evolutieleer logisch is, en ook bekend is. Vandaar dat mensen het direct hebben over het feit dat homoseksualiteit geheel natuurlijk is. Of het dan een functie heeft, of een neveneffect (zoals het beperken van de verspreiding) wordt ook bewezen door het feit dat homoseksualiteit door evolutie is ontstaan. Het is geen overdraagbare ziekte (twee hetero's krijgen een homo) en wordt ook niet veroorzaakt door externe invloeden. Dit is het bewijs dat het door evolutie is ontstaan. Evolutie streeft naar evenwicht. Hieruit volgt dat het dus een functie, of zoals wetenschappers zeggen een neveneffect, heeft.
|
Maar alleen is er geen mens op heel deze aardkloot die weet wat deze functie is?
Komaan liberalist_NL, wees nu toch eens redelijk.
Voortplanten is de belangrijkste functie van het leven. Volgens sommige filosofen zelfs de enige zin van dit leven. Zonder voortplanten is het gedaan met alle leven binnen pakweg honderdvijftig jaar. Geen leven, meer, geen evolutie meer.
Durven suggereren dat de functie van homosexualiteit misschien wel eens het voortplanten tegenhouden zou kunnen zijn, is absurd in het evolutionistisch denken.
Evolutie is iets wat gebeurd, het is geen intelligentie of zo die kan bepalen en/of beslissen waarom iets... De evolutie vertelt niks, we kunnen er enkel uit waarnemen.
Je weet toch dat de mens zich ondermeer onderscheidt van de dieren omdat hij nu eenmaal alles verklaard wil zien?
Als jij beweert dat homosexualiteit een functie heeft dan moet jij dat kunnen aantonen. Je begrijpt toch wel dat de bewijslast bij jou ligt mag ik hopen. Het beperken van leven is in het evolutionistisch denken hoogstens een disfunctie, maar zeker geen functie. En een neveneffect is geen functie. Laten we wel wezen.
Paulus.