Discussie: Zwartwerk
Los bericht bekijken
Oud 17 december 2006, 15:02   #7
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rode Bert Bekijk bericht
Ok, bedankt voor de info.

Ik ben evenwel bij geen enkele vakbond aangesloten. Kan ik de arbeidsinspectie richtlijnen geven, zoals een uur waarop ze zouden moeten controleren? Het is namelijk zo dat er enkel des avonds in de weekeinde's zwartwerk wordt verricht.

En wat betreft die boete's, over wat voor bedragen spreken we dan (ongeveer)?

Met vriendelijke groet
Ik gis naar de bedragen, maar ik meen ooit geweten te hebben dat ze het vermoedelijk achterstallig bedrag berekenen (maar dan alle getallen zo ruim mogelijk genomen). Dit kan dan tot in de miljoenen (BEFkes) gaan, maar dat is eerder onwaarschijnlijk. Eerder een boete tussen de 2,5 �* 5 duizend euro per kop ofzo.

Maar het hangt zoals BigF reeds zei ook aan de precedenten af. De kans is ook reëel dat ze er de eerste keer met een waarschuwing van af komen, of met een boete van rond de 500 euro per kop. Ik heb er niet echt een idee van, tis eerder giswerk. Ook hier zou de vakbond een beter antwoord op kunnen geven. (nen Rode Bert zou toch bij den ABVV moeten zijn aangesloten, he )

Uiteraard kun je bij het aangeven van de snodaards beter zoveel mogelijk info geven zoals uur etc.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden