Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama
SS, dat is een belachelijk antwoord.
|
Zeg dat niet zo vlakaf: ik krijg daar stress van.
Citaat:
|
Wat ik wil aantonen is iets wat iedereen al lang weet. De onthaasting is dringend nodig. D�*�*r gaat het over.
|
Ik wil je best geloven, maar op het ietwat verzuurde antwoord van Ward, met redenen die naar het communautaire zweemden, reageerde je met een flinke dosis enthousiasme.........
Citaat:
|
De actieve welvaartsstaat waar Verafstoot naartoe wil,
|
Niet kankeren op onze premier.
Noem hem maar bij zijn gewone naam.
Dat verlaagt de ergernis, ook bij jezelf.
Citaat:
|
zorgt voor een enorme prestatiedruk, zeker voor jonge mensen die hun eerste passen in de arbeidswereld zetten, en voor ouderen die het tempo niet meer kunnen houden.
|
Ik heb de indruk dat jongeren, en ouderen zoals jij, geen probleem hebben om de dictaten die van onze ministers komen, kritisch en met een flinke korrel zout te nemen. Wie mij komt vertellen harder te werken, krijgt als argument een fiere middelvinger.
De aansporing om buitenmate te presteren, dient veeleer gezocht te worden in de eigen jaloezie, afgunst en drang naar hogere materiële welstand dan onze vrienden, familie, buren.......
Deze ratrace en jaloezie wordt ons deels opgedrongen door deze laatsten zelf, en gedeeltelijk ook door de sectoren die er op één of andere manier baat bij hebben: producenten, geldschieters etc.
Probeer het maar eens om een klein huisje te betalen en een doordeweekse auto te voeren: zelfs de
bank komt je vertellen dat je a rato van je inkomen 'toch wel zeer weinig aan hypotheek spendeert' (voorbeeld uit eigen leefwereld!)