Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Waarom komt er vanwege de BUB eigenlijk niet de minste reactie op mijn stukje over de Coudenberggroep?
Is het al te herkenbaar?
|
Bedankt voor die informatie, Knuppel, ik was al lang op zoek naar die lijst van oprichters.
We zien er tal van grootheden op staan, maar ik moet u direct teleurstellen, Knuppel, hoewel velen de overstap naar B Plus gemaakt hebben spreekt onze beweging ook vele andere mensen aan; mensen die tot voor kort niets met de Belgische Beweging te maken hadden... politici, bedrijfsleiders, BV's, maar ook gewone mensen, jongeren,... allen verenigd in hun strijd tegen het collectief egoïsme van de Vlaams-nationalisten. Nog een detail, Knuppel: er zijn ook heel wat Vlamingen bij 
|
Klopt. Er zaten ook 'Vlamingen' in de Coudenberggroep. Het waren echter eerder 'figuranten' . De opsmukkers van de lijst die ons moesten laten geloven dat er niet alleen de francofone bourgeoisie en de adel achter zat.
Maar het kan natuurlijk ook dat het typetjes waren zoals Peter de Ryck. Die doen soms rare dingen om ergens te geraken. Vooral als ze vermoeden dat het wel eens een 'eliteclubje' is waar ze denken te mogen bijhoren. Van een Vlaams-nationalistische 'vijand' worden ze koningsgezinde, belgicistische vriend... en andersom.
Wat dat 'collectief egoisme van de Vlaams-nationalisten betreft. Het is maar hoe je er tegenaan kijkt. Ik vind het veel egoistischer dat een belgicistisch kliek machtige monarchisten Vlaanderen niet los wil laten enkel en alleen om het terwille van zichzelf en de hunnen te kunnen uitzuigen?
Of waarom willen ze dat eigenlijk als Vlaanderen toch maar een egoistisch en zelfzuchtig landsdeel is dat alles naar zichzelf toetrekt en nooit van enige 'solidariteit' met zijn 'ware' broeders wilde weten?
|
Vlaanderen is helemaal geen egoistisch en zelfzuchtig landsdeel! De Vlaams-nationalisten echter, die de Vlamingen haten en verraden door telkens de vernietiging van het Vaderland van de meerderheid der Vlamingen (en Belgen) te eisen, zijn egoistisch en zelfzuchtig!