Discussie: Ik bid nog elke dag
Los bericht bekijken
Oud 19 december 2006, 21:04   #538
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
En verklaar dan eens waarom na elke oorlog de wereld er een stukje beter aantoe is ?
De tweede wereldoorlog verloste Duitsland Italie en Japan van hun fascistoide regimes .
In Duitsland stierven 7 miljoen mensen waaronder 5 miljoen burgers .
Was het de prijs waard , volgens mij wel .
Waren die atoombommen op Japan terecht ?
Volgens mij wel .
Amerika verloor de Vietnamoorlog niet , het won .
De Sovjetunie sponsorde massaal de Vietcong .
Voor de Vietnamoorlog groeide de Sovjetunie massaal , na de Vietnamoorlog waren ze al half failliet , de wapenwedloop nadien deed de rest .
Oorlog is bijgevolg een middel om kwaadaardige regimes te vernietigen .
Een andere manier bestaat er niet , tegen fascisten of kommunisten kun je niet klappen , die moet je nu eenmaal met geweld dwingen .
En daarbij vallen massa's onschuldige slachtoffers , maar is het Duitsland van nu geen beter land om te leven dan het Duitsland van de jaren ' 30 ?
En in de plaats hebben we nu 1 arrogant nationalistisch land dat de hele wereld naar zijn pijpen laat dansen, namelijk de VS.
En laten we eerlijk zijn de wreedheden en burgers slachtoffers gemaakt door het VS leger zijn zowel in omvang en barbaarsheid de evenknie van de nazi's tegenwoordig net zoals hun machtshonger.
Dankzij de VS en Israël hebben we nu de nieuwe vijand het moslim terrorisme. Dank u Bush en co.
En hebben we het werkelijk zoveel beter gehad na de oorlogen?
Ok we hebben een economische groei gekend en de jaren 60/70/80 waren gouden jaren maar we beginnen stillaan de prijs te betalen en indien je niet beschikt over massa's ervaring of hoge diploma's ziet de toekomst er niet zo rooskleurig uit voor de meeste mensen hier.
En het feit dat je de atoombom net als de massale bombardementen tijdens WO 2 goed praat op burgers is net zo erg als diegene die de joodse holocaust terecht vonden en in feite ben je dan net zo erg als de nazi's indertijd. Maar ja de god die jij aanbid is ook zo'n wezen dat de mensen aanzet tot haat,dood en verderf dus niet verwonderlijk dat zijn gelovigen van hetzelfde hout zijn.
slegie is offline   Met citaat antwoorden