Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samrah
Mijn eerste gedacht is dat jij een persoon wilt zijn die de buitenwereld je opleg.
Je bent turk, en dan? Wat is daar verkeerd mee!? Je moet toch trots zijn op elke afkomst je bent.. En je moet ook trots zijn van het feit dat je een nederlander bent, tuurlijk moet je dat meedragen in je hart maar daarom moet je niet vergeten vanwaar je ouders en grootouders komen!
Je hebt volgens mij gewoon schrik van de mening die de maatschappij gevormd heeft over "allochtonen" en over de "islaam" en uit schrik probeer je jouw voor te doen als een aangepaste Nederlander..
Wel.. ik heb nieuws voor jou! Ik ben een Moslima, en een Belg en een Marokkaanse en ik ben verdomd trots op dat ik het ben! En ook al zijn er zoveel negatieve meningen over de Islaam, ik ben trots dat ik er deel uit mag maken!
Toch typisch dat sommige zo blij reageren. Wat willen jullie? Dat iedereen die Moslim is zegt dat we niets meer te maken willen hebben met de Islaam? Dat iedereen zegt dat we ons als echte belgen voelen danzij de friet en de chocolade van belgië en dat we ons helemaal geen Marokkaan voelen.
Wel dan heb ik slecht nieuws: niet iedereen vergeet zijn afkomst, niet iedereen vergeet wat onze Profeet heeft moeten doormaken voor ons.. Wij blijven Moslims, wij staan achter ons geloof en geven het voor niemand op.. Ofwel accepteren jullie dat.. Ofwel hebben jullie pech.. Maar ik heb mijn eigen mening en zal heus niet zoals "De Turkse nederlander" een meeloperke zijn en mijn afkomst vergeten. No way!
|
Samrah,
Het is een voorrecht voor ons dat we in dit land mogen zijn. Nederland is stukken vrijer en welvarender dan de landen waar velen van ons hun origine vinden. Wij moeten in dit land de mensen niet provoceren. We moeten laten zien dat we volwaardige burgers zijn. We moeten laten zien dat we van dit land houden en dat we bereid zijn ons in te zetten voor de samenleving. Dat gebeurt helaas niet genoeg. Helaas zijn er in sommige gemeenschappen grote problemen. Binnen sommige allochtone gemeenschappen zijn er een aantal ontspoorde jongeren die veelal geweldsmisdrijven plegen. Wij wassen onze handen schoon door te zeggen "maar ik ben niet crimineel". Dat neemt niet weg dat deze mensen vaak allochtonen zijn. Wij moeten de verantwoordelijkheid nemen. Wij moeten deze mensen vertellen dat ze verkeerd bezig zijn. Wij moeten ze leiding geven. Wij moeten ze laten zien dat er een alternatief bestaat en dat we allemaal mede verantwoordelijk zijn voor de welzijn in deze maatschappij. Ik ben geen meeloper. Ik ben gewoon mezelf. Ik ben een realist die wil dat het goed gaat met Nederland.