Los bericht bekijken
Oud 20 december 2006, 18:40   #247
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Hertog van Gelre
Dit is een politiek discussieforum, je moet wel een beetje tegen een stootje kunnen. Je discussiert hier met zowel radicaal links als radicaal rechts en alles wat ertussenin zit. Voor hen IS je liberalisme uit de hel gespuwd. Daarbij hebben de liberale partijen in Vlaanderen (VLD en Spirit) het aardig verbruid dus (links-)liberalisme is hier op het forum niet erg populair. Rechts-liberalisme kan op een zekere aanhang rekenen (Coveliers, JMDD).

Tegen een stootje kunnen is toch wat anders dan zonder onderbouwing afgekapt worden. De vogels die bij Hans werden geplaatst zijn daar een voorbeeld van.
Lees toch eerst eens de context. Weet je waar je het over hebt? Dat met die vogeltjes kwam er alleen maar naar een geschiedkundig, maatschappelijk, taalwettelijke onjuistheden!
Citaat:
Citaat:
Het probleem met de BUB is anders dan jij signaleert. Zoals je hebt gemerkt kan hier best respect worden opgebracht voor politieke tegenstanders, dus ook voor belgicisten. Probeer nu eens echt een serieuze discussie op te starten met een BUB-lid, bij voorkeur Hans1 of BUB en kijk dan eens of je het twee bladzijden volhoudt, als ze al niet voortijdig zijn vertrokken...

Ik heb gemerkt dat BUB-leden op inhoudelijke discussies best willen reageren (meestal niet met erg lange verhalen, maar meestal toch kort maar krachtig). Bij het uitschelden voor franskiljon e.d. pakken ze meestal inderdaad hun biezen. Maar dat vind ik persoonlijk meer dan logisch.
De BUB'ers vertrekken niet als ze franskiljon genoemd worden, maar meestal als ze in hun eigen leugens en netten verstrikt raken of met eigen uitspraken geconfronteerd worden die ze vervolgens ontkennen.
Nogmaals doe eens de moeite iets te lezen.
Citaat:
Voor de rest zie ik dat je nu een beetje 'klop' krijgt van wat forumbezoekers. Ik denk dat dat gedeeltelijk terecht is. Het vlaams-nationalisme heeft een geschiedenis en dieperliggende oorzaken.

Citaat:
Die probeer ik te doorgronden. En de hysterische reactie sommige nationalisten bevestigt alleen maar mijn stelling.
Citaat:
Je kunt het er niet mee eens zijn maar maak niet dezelfde fout als Hans1 om de onderliggende problemen te bagatelliseren of af te doen als extreem-rechtse onzin. Daarvoor ligt het te complex.
Dat doe ik niet. Ik scheld niet op dit forum en reageer altijd mits ik zelf niet uitgescholden wordt. Sterker nog, dan corrigeer ik die persoon op zijn asocialiteit. Voor de problemen heb ik al enkele beknopte oplossingen aangebracht. U als heel-Nederlander zou het daar toch wel mee eens zijn neem ik aan. Ik denk dat de BUB het in het geval van taalonderwijs wel met me eens is dat iedereen in België Nederlands moet kúnnen. Waar ze het volgens mij niet mee eens zijn is het opdringen van een voertaal. Op dat punt ben ik het met hun eens. En hoeveel je het ook wil ontkennen (misschien niet in dit topic, maar toch algemeen genomen), zit er héél wat extreem rechts vertegenwoordigd op dit forum.
Er zijn weinig hysterisch natiomalisten op het forum.
U brengt beknopte oplossing aan waarover een land al 175 land verdeeld is en die nog daarvoor begonnen zijn.
De bub wil individuelle tweetaligheid, wat zoveel betekent als, dat er een taalvrijheid bestaat. De Partij is in deze kwestie ook zeer onduidelijk. Ze wil het federalisme volledig afschaffen, de gemeenschappen afschaffen en toch niet, de taalgrens behouden en dan toch niet. Maar hier een voorbeeld van wat ze werkelijk denken als ze eens hun geduld verliezen:

Citaat:
De taalstrijd in België is het meest belachelijke en nutteloze politieke onderwerp dat ik ooit gezien heb.
Als je eens een paar post zou lezen, dan zou je zo'n draad niet begonnen zijn.
De bub maakt de echte belgicisten belachelijk in zo verre dat er twijfel bestaat of het eigenlijk geen flaminganten zijn die de belgische zaak belachelijk willen maken. Waarom denk je dat er een afscheuring is gekomen en waarom zijn alle waardevolle politici vertrokken. Patriot! is nog de enige, en bij hem zal het waarschijnlijk niet lang meer duren.
En nu heb ik genoeg mijn tijd verbruikt
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden