Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel
Ik lees van veel mensen dat ze een groep mensen die al jaren in Vlaanderen woont liever ziet verdwijnen uit hun zicht. Ik zal eens concreet verduidelijken met een voorbeeld.
In het verleden zijn er gastarbeiders in Vlaanderen binnengebracht om de economie en dus in het toekomst de welvaart van België te verzekeren. Het toekomst van het verleden is nu het heden. De welvaart is bereikt. Als we vergelijken met veel andere landen leven we redelijk welvarend. Het toekomst van nu is over 50 jaar. Over 50 jaar zal door de veroudering van de bevolking ons sociaal stelsel in gevaar komen. zeker als er geen (gast)arbeiders meer zijn. Dat wil zeggen dat uw en mijn pensioen, het onderwijs van onze kleinkinderen, en al de rest vandaag moet verzekerd zijn. Hoe doen we dat? Wel net door van het verleden te leren, vriendelijkheid tussen de mensen bevorderen, vijandelijkheden tegengaan, rechtvaardigheid, eerlijkheid en alle andere goede deugden. Voor de mensen die het niet weten, deze zijn allemaal Vlaamse waarden. Ik stel deze heel hoog op. U ook?
|
Jij loopt duidelijk achter, de vergrijzing begint nu al en bereikt zijn hoogtepunt in 2012.
Over 50 jaar zullen er véél minder pensioengerechtenden zijn dan nu, tenzij we de onzin geloven dat we meer kindertjes moeten maken of (gast) arbeiders bijnemen.
Wat de gastarbeiders uit het verleden betreft, die zijn nu ook pensioengerechtigd nietwaar.
Reden temeer om mee te werken om de pensioenen betaalbaar te houden.